سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون داروی معاونت غذا و دارو علوم پزشکی اردبیل:

قیمت دارو تحت تاثیر حق فنی داروخانه‌هاست

معاون داروی معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل گفت: با نوسان قیمت دلار در ایران بسیاری از کالاها از جمله داروها تحت تاثیر این نوسانات با افزایش چند برابری قیمت روبه رو شد.

محسن ارزنلو،معاون داروی معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل در گفتگو با خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، گفت: با نوسان قیمت دلار در ایران بسیاری از کالاها تحت تاثیر این نوسانات با افزایش چند برابری قیمت روبه رو شد که داروها بویژه داروهای خارجی نیز از این قاعده مستثنی نبوده و افزایش قیمت سرسام‌آوری را پیدا کرده که موجب نارضایتی مردم و بویژه بیماران شده است.

وی با اشاره به این که حق فنی داروخانه‌ها باعث تفاوت قیمت یک داروی مشابه در داروخانه‌ها شده است گفت: مسئولان فنی داروخانه‌ها براساس قانون مجاز به دریافت حق فنی در قبال ارائه خدمات و مشاوره‌های داروئی از مراجعه‌کنندگان هستند که این حق فنی سبب تفاوت قیمت یک دارو با برند مشابه در دو داروخانه را باعث می‌شود.

معاون داروی معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل برند شرکت تولیدکننده دارو را نیز از عوامل تفاوت قیمت های دارو عنوان کرد و اظهار داشت: کالاهای دیگر ارائه شده در داروخانه‌ها از قببل داروهای مکمل غذایی و شیر خشک و لوازم آرایشی و بهداشتی باید در هر زمانی با قیمت ارائه شده روی بسته به فروش برسند.

ارزنلو تصریح کرد: براساس قانون در صورتی که شرکت های دارویی و داروخانه‌ها در گذشته اقدام به خرید دارو کرده و در انبارهای خود نگهداری کرده باشند می‌توانند در صورت تغییر قیمت ها براساس قیمت جدید دارو را به فروش برسانند.

انتهای پیام/س

 

تفاوت قیمت دارو در داروخانه ها

برچسب ها: داروخانه ، قیمت دارو
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.