سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

با نزدیک شدن به زمان اعمال تحریم‌های نفتی آمریکا علیه ایران؛

آژانس بین‌المللی انرژی پیش‌بینی خود را درباره تقاضای جهانی نفت کاهش داد

آژانس بین‌المللی انرژی پیش‌بینی خود را در مورد رشد تقاضای جهانی نفت برای سال‌های ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ کاهش داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، آژانس بین‌المللی انرژی روز جمعه پیش‌بینی خود را در مورد رشد تقاضای جهانی نفت برای سال‌های ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ کاهش داد و بهای بالای نفت، تنش‌های تجاری و چشم‌انداز‌های نه چندان مساعد را از علل این کاهش پیش‌بینی برشمرد.

آژانس بین‌المللی انرژی برآورد‌های خود را در مورد تقاضای جهانی نفت ۱۱۰ هزار بشکه در روز برای هر دو سال کاهش داد و اعلام کرد انتظار می‌رود که در سال ۲۰۱۸ تقاضای جهانی نفت به یک میلیون و سیصد هزار بشکه در روز و در سال ۲۰۱۹ به یک میلیون و چهارصد هزار بشکه در روز برسد.

این نهاد بین‌المللی که مقر آن در پاریس است، در گزارش ماهانه خود در مورد نفت اعلام کرد ترکیبی از عوامل مختلف از جمله بهای بالای نفت، چشم‌انداز‌های کمتر خوش‌بینانه برای اقتصاد جهانی و کاهش پیش‌بینی داده‌های اقتصادی مربوط به چین از علل این تغییر است.

بر اساس این گزارش، روند افزایشی بهای انرژی بازگشته و این امر ممکن است بر رشد اقتصادی به خصوص برای کشور‌های در حال توسعه تاثیرگذار باشد.

بنا بر اعلام آژانس بین‌المللی انرژی، هم تقاضا هم عرضه نزدیک به بالاترین سطح بی سابقه یکصد میلیون بشکه در روز قرار دارند. این سازمان این سطح جدید عرضه و تقاضا را «اوج توامان» («Twin Peaks») نامیده است.

بر اساس این گزارش، «این تنش‌ها می‌تواند برای مدتی وجود داشته باشد و احتمالا با افزایش قیمت همراه خواهد بود، حتی اگر ما از این شرایط و اثرات منفی احتمالی آن بر اقتصاد جهان ناخوشنود باشیم.»

این گزارش پیش از اعمال تحریم‌های نفتی آمریکا علیه ایران در ماه نوامبر منتشر می‌شود. کارشناسان معتقدند این اقدام آمریکا موجب افزایش بهای نفت تا بشکه‌ای 100 دلار می‌شود.

انتهای پیام/

برچسب ها: تحریم ، قیمت نفت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.