سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رییس دانشگاه آزاد اسلامی در کاشان مطرح کرد:

اعجاب‌برانگیز بودن پیشرفت علمی ایران /دانشگاه آزاد اسلامی جز ۲۰ دانشگاه برتر دنیا

رییس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: دنیا به اعجاب‌برانگیز بودن پیشرفت علمی کشور ما معترف اند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ؛ محمدمهدی طهرانچی رییس دانشگاه آزاد اسلامی در آیین آغاز سال تحصیلی واحد‌های دانشگاه آزاد اسلامی کاشان گفت: نظام آموزش عالی در کشور ما سرعت بسیار زیادی دارد و اعجاب‌انگیز است.

وی اضافه کرد: کشور‌های دنیا به اعجاب‌برانگیز بودن پیشرفت علمی کشور ما معترف‌اند، حتی دریکی از مقالات معتبر علمی دانشگاه آزاد اسلامی را جز ۲۰ دانشگاه برتر دنیا دانسته‌اند و از رشد قابل‌توجه ایران اسلامی در این عرصه شگفت‌زده شده‌اند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: اینکه مشاهده می‌کنیم گاهی بعضی از اتفاقات ناصحیح در سیستم آموزشی کشور رخ می‌دهد دلیلش به بیان رهبر معظم انقلاب این است که پیشرفت علمی در کشور ما دشمن دارد و نمی‌خواهند ایران به‌راحتی به فعالیت‌های علمی خود برسد که بعضاً نتیجه‌اش ایجاد یک جریان غلط علمی در کشور می‌شود.

وی ضمن اشاره به پدیده خرید و فروش پایان‌نامه و تجارت فصلنامه‌های علمی افزود: البته گاهی ضمن این جریان غلط که حاصل فعالیت دشمنان ما هست، یک جریان فرصت‌طلب اقتصادی هم پیدا می‌شود که باعث ابتذال در این عرصه می‌شود.

طهرانچی بیان کرد: چندی پیش یک مقاله معتبر سطح بین‌المللی اذعان داشت که مرجعیت علمی در حال ظهور دوباره در کشور ایران است و راه جلوگیری از این مرجعیت علمی اخلال سیاسی و یا تحریم در این کشور است.

وی گفت: دانشگاه آزاد اسلامی یک دانشگاه اجتماعی است و ما خواهان نقش‌آفرینی بیشتر این دانشگاه در عرصه‌های مختلف جامعه هستیم.

طهرانچی ضمن بیان این که یکی از علل شکل‌گیری دانشگاه آزاد اسلامی، توسعه هوشمند منطقه‌ای بوده است افزود: سرمایه عظیم ما دانشجویان تحصیلات تکمیلی و اساتید ما هستند، اگر بخواهیم راه توسعه و پیشرفت را شروع کنیم قطعاً باید با این عزیزان آغاز کنیم و منشأ تحول و توسعه‌خواهیم بود، ما باید قدرت حل مسئله را به دانشگاه برگردانیم.

منبع:فارس

انتهای پیام/ی

سرمایه عظیم ما دانشجویان هستند

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.