سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون عمرانی وزیر کشور:

حرکت به سمت شهر دانش محور برای کلانشهر‌ها ضروری است/ شیراز در توسعه حمل و نقل عمومی پیش قدم است

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور گفت: حرکت به سمت شهر دانش محور و دانش بنیان برای کلانشهر‌ها ضروری است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ مهدی جمالی نژاد معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور در آیین بهره بردرای از ۲ ایستگاه مترو و همچنین ورود ۱۸۵ دستگاه اتوبوس به ناوگان حمل و نقل درون شهری شیراز، افزود: راهبرد مدیریت شهر‌ها در گذشته نه چندان دور برای کاهش ترافیک رفتن به سمت اقدامات سخت افزاری همچون توسعه معابر، تقاطع‌های غیر هم سطح، زیر گذرها، رو گذر‌ها و... بود، اما امروز این نگاه به سمت توسعه زیر ساخت‌های نرم افزاری تغییر یافته است.

وی با اشاره به اینکه امروز مدیریت شهر‌ها در کنار توجه به امور زیر ساختی و زیر بنایی این نگاه نو و نرم افزاری را نیز مدنظر قرار داده است، اقدامات فرهنگی را در این زمینه بسیار موثر دانست و گفت: البته فرهنگ سازی به الزاماتی نیاز دارد که بدون این ابزار‌ها و الزامات موفق نخواهد بود از این رو شاهد توجه بسیاری از کلانشهر‌ها به تجهیز ناوگان حمل و نقل عمومی، حمل و نقل ریلی یا حمل و نقل سبز هستیم.

جمالی نژاد با تاکید بر اینکه شهرداری شیراز نیز در این حوزه پیش قدم بوده و اقدامات مناسبی در حوزه حمل و نقل عمومی چه در حوزه اتوبوسرانی و چه حمل و نقل ریلی انجام داده است، تصریح کرد: تهیه و خرید اتوبوس در شرایط اقتصادی کنونی اقدامی شایسته است که از سوی شهرداری شیراز برای رفاه حال شهروندان انجام شده است.

جمالی نژاد با بیان اینکه در نظام شهری با بیماری سندروم کلان شهری مواجه هستیم، اظهارکرد: مهاجرت از روستا به شهر‌های کوچک و بعد به کلانشهر‌ها که مشکلات زیست محیطی و آسیب‌های اجتماعی را به دنبال دارد از مشکلات موجود کشور است.

وی ادامه داد: انتظام بخشی به نظام شهری موجود و توسعه متوازن امری مهم و حیاتی است.

معاون وزیر کشور با اشاره به مشکلات کلانشهر‌ها اعم از ترافیک، آلودگی هوا و معضلات اجتماعی، بیان کرد: در دهه‌های اخیر رویکرد شهرداری‌ها تغییر کرده است و به سمت پذیرش مأموریت‌های فرهنگی و اجتماعی می‌روند.

معاون وزیر کشور با بیان اینکه در زیرساخت‌های ترافیکی اقدامات زیادی انجام شده است، عنوان کرد: در ۹ کلانشهر کشور اقدامات زیادی از جمله تصویب ۸۴۰ کیلومتر خط ریلی از سوی معاونت عمرانی وزارت کشور انجام شده است.
انتهای پیام/ر

سندروم کلان‌شهری مشکل امروز کشور

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.