وی با بیان اینکه در مقایسه کالاهای ایرانی با مشابه خارجی آنها به این نتیجه میرسیم که کالای ایرانی کیفیت بیشتری دارد، اما نتوانسته در رتبهبندی جهانی حاضر شود، افزود: مشکل اساسی در برنامهریزیها و بروکراسیهای اداری است که گاهی اوقات به جای تشویق صادرکنندگان، دست و پای آنها را میگیرد.
مدیر عامل شهر آفتاب با تأکید بر اینکه مسئولان باید بروکراسیهای اداری را آسان کنند، تصریح کرد: وقتی از اقتصاد مقاومتی صحبت میکنیم به معنای ریاضت کشیدن نیست، بلکه به معنای استفاده از ظرفیتهای داخلی و روی پای خود ایستادن است.
قادری با اشاره به قیمت کالاهایی که در بازار جهانی عرضه میشوند، گفت: این کالاها به دلیل برند بودن چندین برابر قیمت عرضه میشوند و همیشه هم قیمت خود را دارند، اما کالاهای ایرانی علیرغم بالا بودن کیفیت و پایین بودن قیمت مورد استقبال مشتری قرار نمیگیرند، چراکه ما در حوزه برندینگ کار موثری انجام ندادیم.
وی افزود: برندینگ ابزارهایی میخواهد که یکی از آنها چاپ و بستهبندی است و حال اگر ما کاری کم کیفیت را با یک بستهبندی حرفهای ارائه دهیم، مشتری را جذب میکند.
مدیر عامل شهر آفتاب با بیان اینکه در حوزه چاپ و بستهبندی از کشورهای جهان و حتی کشورهای همسایه عقب هستیم، گفت: بازارهای جهانی و بازارهای کشورهای همسایه را هم از دست دادهایم، زیرا در حوزه برندینگ کالاهای خود را به خوبی عرضه نکردهایم.
وی با بیان اینکه نمایشگاه چاپ و بسته بندی کاغذ به کمک تولیدکنندگان بیاید و مسائل را حل کند، گفت: امروز شرکتهایی از کشورهای هند و روسیه در این نمایشگاه حضور دارند و ملت و دولت ایران فراموش نخواهند کرد که در دوران تحریم کدام کشورها در کنار آنها بودهاند.
انتهای پیام/