سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تحقق ۹۷ درصدی از پروژه‌های بهداشت و درمان مصوب سفر رهبری به خراسان شمالی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: ۹۷ درصد از پروژه‌های بهداشت و درمان مصوب سفر رهبری به خراسان شمالی تحقق یافت.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بجنورد؛، علی حق بین رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: با جذب ۱۰۰ درصدی بودجه ۸۲۵ میلیارد ریالی حوزه بهداشت و درمان، ۹۷ درصد از پروژه‌های حوزه این حوزه از محل سفر رهبری به اتمام رسیده است.
وی افزود: با سفر رهبری به استان در حوزه بهداشت و درمان ۳۳ پروژه با اعتباری افزون بر ۸۲۵ میلیارد ریال به تصویب رسید.
حق بین از تکمیل بیمارستان ۲۸۵ تختخوابی امام حسن (ع) بجنورد با اعتبار ۴۳۰ میلیارد ریال، احداث و تجهیز مرکز تشخیص سرطان بجنورد با اعتبار ۴۰ میلیارد ریال، احداث و تجهیز مرکز تشخیص قلب باز در بجنورد با اعتبار ۸۰ میلیارد ریال، خرید تجهیزات پزشکی بیمارستان‌های استان به مبلغ ۵۵ میلیارد ریال را بخشی از پروژه‌های محقق شده اعلام کرد.
وی همچنین احداث و بهره برداری از ۱۲ مرکز و پایگاه بهداشتی و درمانی شهری و روستایی با اعتبار ۷۴ میلیارد ریال و احداث و راه اندازی ۱۷ پایگاه اورژانس جاده‌ای شهری و روستایی افزون بر ۲۸ میلیارد ریال را از دیگر پروژه‌های ماحصل این سفر دانست.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان احداث و تجهیز دانشکده داروسازی بجنورد را پروژه‌ای ناتمام در استان خواند و گفت: اعتبار مورد نیاز برای احداث این پروژه با متراژ ۴۰۰۰ متر مربع در حدود ۱۰۰ میلیارد ریال است و کمبود منابع دلیل ناتمام ماندن آن است.
گفتنی است: با بهره برداری از پروژه‌های سفر مقام معظم رهبری در خراسان شمالی، وضعیت تخت‌های بیمارستانی استان نسبت به میانگین کشور بهبود یافته وبا راه اندازی تنها مرکز سرطان استان از مراجعه بیماران به استان‌های هم جوار جلوگیری می‌شود و کار درمان آن‌ها در استان انجام می‌گیرد.
انتهای پیام/ط


تصویب ۳۳ پروژه بهداشت و درمان در خراسان شمالی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.