سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مسکو میزبان نمایشگاه آثار باستانی یافته‌شده در مناطق تحت تصرف داعش

روسیه و سوریه قرار است با مشارکت یکدیگر یک نمایشگاه از آثار تاریخی یافته شده در مناطق تحت تصرف داعش در مسکو برگزار کنند.

به گزارشگروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، «قاسم محمد»، رئیس بخش هنر کلاسیک در موزه ملی دمشق در بیانیه ای اعلام کرد: روسیه و سوریه قرار است در اقدامی مشترک آن دسته از آثار باستانی را که از مناطق تحت تصرف گروه تروریستی داعش در سوریه به دست آورده‌اند،  در یک نمایشگاه در مسکو به نمایش بگذارند.

وی در گفتگو با خبرنگاران اعلام کرد: بیشتر این آثار هنری بوسیله کارکنان موزه ها ترمیم شده اند و موزه های سوریه امیدوارند بتوانند حمایت همکاران خود را در بخش موزه ارمیتاژ روسیه برای ترمیم بقیه این آثار داشته باشند. ما پیشتر توافق کرده بودیم که پس از آنکه کارشناسان روس در بازیابی و ترمیم آثار باستانی به ما کمک کردند، یک نمایشگاه برای به نمایش گذاشتن آنها در «موزه هنرهای زیبای پوشکین» در مسکو برگزار کنیم.

قاسم محمد در ادامه افزود: نیروهای سوری وظیفه داشتند که آثار هنری ربوده شده بدست تروریست‌ها را بیابند و آنها را به موزه ها بازگردانند. سربازان ما توانستند بیش از 20 هزار آثار هنری را بیابند که در حال حاضر حدود 9000 مورد از این آثار هنری در موزه ملی نگهداری می شود. این یک نمایشگاه بسیار خاص خواهد بود. همه آثار هنری در سرزمین های تحت کنترل تروریستهای داعش پیدا شده است. زمانی که این آثار را پیدا کردیم به این فکر افتادیم که آنها را به عموم مردم نشان دهیم.

در حال حاضر هم حدود 500 آثار هنری که تاریخ 12000 ساله سوریه را نشان می دهند در یک نمایشگاه در دمشق، پایتخت سوریه به نمایش گذاشته شده اند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.