سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قزوین میزبان مسابقات ورزشی المپیاد نخبگان

مسابقات ورزشی المپیاد نخبگان کشور در سه رشته ورزشی به میزبانی قزوین برگزار می‌شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از قزوین؛ علیرضا آشناگر معاون سیاسی امنیتی اجتماعی استانداری قزوین در جلسه شورای ورزش گفت: مسابقات ورزشی المپیاد نخبگان کشور در رشته‌های کشتی آزاد و فرنگی، بستکبال ۳ نفره بانوان و ووشو در قزوین برگزار خواهد شد.

آشناگر دستورات لازم را به دستگاه‌های عضو شورای ورزش استان برای همکاری با اداره کل ورزش و جوانان به منظور میزبانی از این مسابقات صادر کرد و خواست تا ظرف یک هفته امکانات برای برگزاری این مسابقات فراهم شود.

وی اضافه کرد: مهم‌ترین اقدام در رابطه با شعار "نه به اعتیاد" ایجاد تحرک در افراد است که اگر کودکان و دانش آموزان به کم تحرکی عادت کنند در سنین بالا دچار آسیب‌های جدی در حوزه سلامت و اجتماعی خواهند شد.

آشناگر گفت: باید روی ورزش بانوان، سالمندان و همینطور ورزش روستا‌ها و مناطق حاشیه نشین شهری تمرکز کرد.

وی گفت: اماکن ورزشی کمی در اختیار زنان است و این اماکن بیش‌تر چهره مردانه دارد. باید شرایط و امکانات به نحوی باشد که هر زمان اراده کردند بتوانند ورزش کنند.

آشناگر در ادامه گفت: قشر سالمندان هم تحرک ندارند و ورزش بهترین وسیله برای ارتقای سلامت روان و جسم آن هاست ، ورزش همگانی، ورزش‌های فکری مثل شطرنج و بازی‌های بومی محلی گزینه‌های مناسبی برای این قشر هستند.

معاون استاندار در رابطه با ورزش روستایی گفت: به روستا‌ها توجه کنید هر چند تحرک در بین مردم روستا زیاد است، اما امکانات و تجهیزات را نیز برای آن‌ها باید فراهم کرد.

وی ادامه داد: در مناطق حاشیه‌ای شهر هم می‌توان با ایجاد زمین‌های ورزشی مثل زمین فوتبال و استخر‌های روباز امکانات خوبی برای ورزش افراد فراهم ساخت.

انتهای پیام/

جلسه شورای ورزش استان قزوین

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.