سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کورکر: خاشقجی در کنسولگری عربستان در استانبول کشته شده است

رئیس کمیته روابط خارجی سنای آمریکا تاکید کرد شواهد نشان می‌دهد روزنامه‌نگار مخالف عربستانی در داخل کنسولگری کشورش در استانبول کشته شده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره، سناتور باب کورکر، رئیس کمیته روابط خارجی سنای آمریکا، در مصاحبه با روزنامه دیلی بیست تاکید کرد همه چیز نشان می‌دهد جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار مشهور عربستانی، هفته گذشته در داخل کنسولگری کشورش در استانبول ترکیه کشته شده است. 

او گفت: با اطلاع یافتن از گزارش‌های سری اطلاعاتی از داخل کاپیتال (کنگره) به این نتیجه رسیدم که همه چیز نشان می‌دهد جمال خاشقجی در داخل کنسولگری عربستان در استانبول کشته شده است.

 رئیس کمیته روابط خارجی سنای آمریکا افزود: سعودی‌ها باید توضیحاتی در این باره بدهند. ناپدید شدن خاشقجی پس از ورود به کنسولگری کشورش در استانبول به دغدغه نمایندگان کنگره، مقامات آمریکایی و روزنامه واشنگتن‌پست که خاشقجی در آن کار می‌کرد، تبدیل شده است و همه این طرف‌ها به دنبال پاسخ‌هایی در این باره هستند.

کورکر افزود: سفیر عربستان در واشنگتن به من گفت سامانه دوربین‌های امنیتی در کنسولگری در استانبول، کار می‌کند، اما تصاویر را ثبت نمی‌کند. در طول عمر خودم نشنیده‌ام که چنین سامانه‌ای از دوربین‌های امنیتی وجود داشته باشد. برای من دشوار است که چنین چیزی را باور کنم. اگر سخنان سفیر عربستان درباره ضبط نشدن تصاویر درست باشد، این احساس را نزد من ایجاد می‌کند که آن‌ها در کنسولگری برای یک اقدام زشت، برنامه‌ریزی کرده بودند.

کورکر هشدار داد واکنش کنگره به قتل خاشقجی، ملموس خواهد بود و از نظر سنا روابط با عربستان در پایین‌ترین سطح قرار دارد و در طول عمر من سطح این روابط تا این اندازه پایین نبوده است.

انتهای پیام/

اظهارات کورکر درباره کشته شدن خاشقجی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.