سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیر کل میراث فرهنگی آذربایجان غربی؛

۳ میلیارد ریال برای مرمت مسجد جامع ارومیه هزینه شده است

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان آذربایجان غربی گفت:بیش از ۳ میلیارد ریال برای مرمت مسجد جامع ارومیه هزینه شده است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه؛پیمان آرامون سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری آذربایجان غربی عصر امروز از مسجد جامع ارومیه بازدید کرد.

در این بازدید مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان آذربایجان غربی با ارائه توضیحاتی در خصوص احیاء مسجد جامع ارومیه گفت: پس ازکاوش‌های باستان شناسی در قالب ۴ گمانه که در ضلع شرقی (صحن مسجد) انجام شد به شواهدی دست یافتیم مبنی بر اینکه بقایای معماری حجرات در محدوده ضلع شرقی کاملا" مشهود است.

وی افزود: تاکنون در این پروژه افزون بر ۳ میلیارد ریال هزینه شده است.

جباری افزود:امسال اعتبارات خوبی در جهت حفاظت و صیانت از بنا‌های تاریخی استان جذب شده است بطوریکه از محل منابع ملی و استانی سال ۹۶ و نیمه اول سال ۹۷، ۱۵ میلیارد تومان اعتبار در جهت مرمت و ساماندهی ۱۲۰ اثر و بنای تاریخی درتمامی شهرستان‌های استان هزینه می‌شود.

وی تصریح کرد: مراحل ساماندهی این تعداد بنای تاریخی در مرحله اتمام است و تلاش می‌شود با جذب اعتبارات دیگر که در کارگروه‌های مختلف اعتباری مصوب شده است مراحل حفظ و احیاء بنا‌های تاریخی در استان در طول سالجاری ادامه یابد.

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری آذربایجان غربی نیز با قدردانی از تلاش‌های اداره کل گفت: مسجد جامع ارومیه یکی از مساجد تاریخی و با اهمیت استان بوده و احیاء بخش‌های مختلف آن ضروری می‌نمود و امیدوارم با تلاش‌های اداره کل شاهد بازگشایی حجرات تاریخی و بخش‌های اصلی آن باشیم.

گفتنی است در انتهای این بازدید سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری آذربایجان غربی و هم چنین سرپرست فرمانداری ارومیه برای تامین اعتبار مورد نیاز ادامه عملیات احیاء و مرمت مسجد جامع ارومیه قول مساعد دادند.

انتهای پیام/م

بازدید سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری آذربایجان غربی از مسجد جامع ارومیه

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.