سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

امینی‌فرد در تشریح نشست کمیسیون بهداشت مجلس:

سبک زندگی و امنیت غذایی، متوسط سن از کار افتادگی را در ایران کاهش داده است

عضو هیئت رئیسه کمیسیون بهداشت مجلس از بررسی سند امنیت غذایی با حضور مسئولان در نشست امروز این کمیسیون خبر داد.

محمد نعیم امینی فرد عضو هیئت رئیسه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به نشست امروز عصر این کمیسیون گفت: موضوع امنیت مواد غذایی با حضور مسئولانی از وزارت بهداشت، سازمان غذا و دارو، اتاق تعاون، وزارت جهاد کشاورزی، مرکز پژوهش‌های مجلس و سازمان دامپزشکی مورد بررسی قرار گرفت.

وی ادامه داد: بحث امنیت غذایی در قانون برنامه پنج ساله پنجم و ششم توسعه قرار داده شده و به طور خاص در بندی از برنامه ششم کاهش میزان سموم مواد غذایی بر عهده مسئولان وزارت بهداشت و جهاد کشاورزی قرار داده شده است.

امینی‌فرد تاکید کرد: یکی از نمایندگان گزارش میدانی از آبیاری سبزیجات و سیفی‌جات اطراف تهران به وسیله آب فاضلاب در کمیسیون ارائه کرد که مورد توجه اعضا قرار گرفت.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس تاکید کرد: اگر پساب به شکل علمی و صنعتی تصفیه شود منع بسیار کمی برای آبیاری دارد، اما آبیاری با فاضلاب دارای آلودگی‌های خاص بوده و بار میکروبی بیش از حد و رسوب فلزات در سبزیجات دارد تا حدی که مشکلات بهداشتی بین نسلی را ایجاد خواهد کرد.

وی ادامه داد: درباره سند امنیت غذایی گزارش جامعی وجود ندارد و قرار شد کمیسیون تا سند جامعی را در این مورد تدوین کند.

امینی‌فرد اظهار کرد: طول عمر ایرانیان افزوده شده است، اما به دلیل سبک زندگی و بحث امنیت غذایی سن متوسط از کار افتادگی در میان ایرانیان فراتر از نُرم بین‌المللی است.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: همچنین در بحث صادرات ما به موضوع بار میکروبی و میزان باقیمانده سموم و فلزات سنگین در مواد غذایی خود توجهی نمی‌کنیم، در صورتی که دیگر کشورها در زمان واردات این محصولات حتما به این نکات توجه می‌کنند و این موضوع به ضرر کشورمان است که باید وزارت جهاد کشاورزی این موضوع را رعایت کند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.