سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیرکل حقوقی بین المللی وزارت خارجه:

تحریم های یکجانبه آمریکا علیه ایران غیر قانونی است

مدیرکل حقوقی بین المللی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران گفت: رای دیوان بین المللی دادگستری لاهه به نفع ایران، مصداقی بر حقانیت تهران در این زمینه است.

به گزارش حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ عباس باقرپور مدیرکل حقوقی بین المللی وزارت خارجه، روز سه شنبه در پنجاه و هفتمین اجلاس سالانه سازمان مشورتی حقوقی آسیایی آفریقایی (آلکو) در توکیو، گفت: دیوان بین المللی دادگستری با صدور قرار موقت، از آمریکا درخواست کرد تا اجرای تحریم ها در حوزه‌های خاص را متوقف نموده و امکان تبادلات مالی و بانکی در آن حوزه ها را برای جمهوری اسلامی ایران فراهم سازد.
نماینده جمهوری اسلامی ایران در این اجلاس همچنین در حوزه تروریسم و افراطی گری، با برشمردن دیدگاه ها و مواضع ایران در مقابله با تروریسم تاکید کرد: مقابله با این پدیده نیازمند یک رهیافت جامع بین المللی است.
وی افزود: ایران به عنوان قربانی تروریسم، با رعایت قواعد حقوق بین الملل از جمله مقررات منشور ملل متحد، قاطعانه با تروریسم مقابله می نماید.
باقرپور با اشاره به حمله تروریستی سه هفته قبل اهواز که منجر به شهادت و زخمی شدن شماری از کودکان و مردم بی گناه شد تصریح کرد: بروز این حمله موجب تقویت اراده ملت و دولت ایران در تداوم مقابله با تروریسم شد.
مدیرکل حقوقی بین المللی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در خصوص مساله فلسطین نیز بیان کرد: اقدام آمریکا در شناسایی قدس شریف به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی و انتقال سفارت به این شهر، نقض فاحش حقوق بین الملل و قطعنامه های مجمع عمومی و شورای امنیت سازمان ملل است.
سازمان آلکو در سال 1956 تاسیس شد و در حال حاضر 47 کشور آسیایی و آفریقایی عضو این سازمان هستند؛ همچنین چندین کشور و نهاد بین المللی در زمره اعضای ناظر آن قرار دارند. دبیرخانه این سازمان در دهلی نو قرار دارد.
انتهای پیام /

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.