سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بازی‌های پاراآسیایی جاکارتا ۲۰۱۸؛

فلاحیان: مسائل عاطفی نقطه تمایز داوری جودو نابینایان است

داور ایرانی مسابقات جودوی نابینایان گفت: با وجود اجرای کامل قوانین، در رقابت های معلولان مسائل انسانی و عاطفی برجسته است.

مصطفی فلاحیان در حاشیه روز دوم مسابقات جودو نابینان و کم بینایان بازی های پاراآسیایی  خبرنگار اعزامی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان،گفت: سطح مسابقات نسبت به قهرمانی آسیا و جام جهانی بالاتر است چون که کشورهای شرکت کننده در سومین دوره بازی های پاراآسیایی برای کسب مدال و جایگاه مناسب در جدول توزیع مدال ها بهترین جودو کاران خود را به این دوره از بازی ها اعزام کرده اند.


فلاحیان با بیان اینکه تنها داور ایرانی حاضر در این مسابقات است اظهار کرد: اگر قصاوت های داوران حاضر را با داوران ایرانی مقایسه کنیم باید گفت داوران ایرانی رشته جودو در سطح بسیار بالایی هستند و تنها عامل محرومیت آنان از قصاوت در تورنمنت های جهانی مشکلات مالی است.


فلاحیان با بیان اینکه از سوی کمیته المپیک آسیا برای قصاوت در این تورنمت فراخوانده شده است افزود: چندی پیش یک سمینار پیشرفته داوری در ژاپن برگزار شد و من با هزینه خودم در آن شرکت کردم؛ حضور در آن سمینار پیش زمینه حضور من در این بازی ها بود. البته این امر تنها دلیل حضور من نیست بلکه در چند سال گذشته مسابقات فراوانی در بخش نابینایان،کم بینایان و نرمال های رشته جودو قصاوت کردم و در زمینه قصاوت های جهانی و آسیایی بی تجربه نیستم.


وی در تفاوت بین قصاوت داوری نابینایان و جودو کاران نرمال گفت: تفاوت آن چنانی وجود ندارد بلکه باید در این مسابقات هوشیار بود و نسبت به ورزشکاران نابینا احساس مسوولیت داشت. البته قانون برای هر دو گروه به صورت کامل اجرا می شود اما بحث انسانی و عاطفی کمک به ورزشکار برای ورود به زمین و مرتب کردن لباس معلولان وجه متمایز قصاوت آنان از جودوکاران نرمال ها می باشد.


او گفت: مسایل عاطفی و لطافت در برخورد با جودو کاران نابینا و کم بینا موجب می شود آنان احساس نکنند که راه موفقیت بر روی آنان بسته شده است.

 


بیشتر بخوانید:

سپهوند یک طلای دیگر برای ایران به ارمغان آورد

هتریک ایزدیار در شنا

پاکباز: به خاطر اشتباه فنی خودم و مربی‌ام طلا را از دست دادم


 

 

انتهای پیام /

 

 

اظهارات فلاحیان درباره مسابقات جودو جاکارتا

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.