سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اجاقی: کی‌روش بخواهد به تیم ملی فوتبال بازمی‌گردم

سرمربی تیم ملی ساندا کشورمان گفت: اگر دوباره از کارلوس کی‌روش پیشنهادی برای حضور در تیم ملی فوتبال داشته باشم، قبول می‌کنم.

حسین اوجاقی سرمربی تیم ملی ساندا کشورمان در گفتگو با خبرنگار کشتی و رزمی گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان؛ در حاشیه آغاز لیگ برتر ووشو درباره ادامه همکاری اش با تیم ملی فوتبال ایران گفت: هنوز صحبتی با بنده برای همکاری مجدد با تیم ملی فوتبال نشده است. سال گذشته در همکاری ۴ ماه و ۳۰ جلسه‌ای که با تیم ملی فوتبال داشتم چیز‌های زیادی از کارلوس کی روش یاد گرفتم. جو خاصی بر اردوی تیم ملی فوتبال حاکم بود و نظم و هماهنگی ویژه‌ای به واسطه شخصیت حرفه‌ای کی روش در اردوی تیم ملی وجود داشت. از آنجا که ما هم در فدراسیون ووشو با مدیریت خوب علی نژاد هماهنگی و نظم زیادی داریم من با این فضا بیگانه نبودم. خوشبختانه در آخر کار کی روش از من تقدیر کرد و گفت: از عملکرد من راضی است.

اجاقی درباره اینکه اگر دوباره پیشنهادی از سوی کی‌روش برای ادامه همکاری به او داده شود چه تصمیمی خواهد گرفت اظهار کرد: مطمئنا پیشنهاد را با هماهنگی علی نژاد می پذیرم و اگر فکر کنم که می‌توانم برای تیم ملی فوتبال مفید باشم حتما آن را قبول می‌کنم.

او به اهمیت لیگ در ایجاد یک تیم ملی قوی اشاره کرد و گفت: لیگ یکی از دلایل موفقیت تیم ملی ووشو است. برای ووشوکاران که 6 ماه اول سال را درگیر مسابقات جهانی و آسیایی هستند و 6 ماهه دوم را در لیگ می‌گذرانند، فرصت و بازی تدارکاتی خوبی است تا بتوانند خود را برای مسابقات بین‌المللی سال آینده آماده کنند. ضمن اینکه لیگ ابعاد اقتصادی نیز دارد و ووشوکاران می‌توانند از طریق آن درآمدزایی کنند تا بتواند هزینه‌های تمرینات خود را تامین کنند. خوشبختانه امسال نیز لیگ ووشو بر اساس استاندارد‌های جهانی برگزار می‌شود.

ملی پوش سابق ساندا اضافه کرد: شرایط فنی تیم‌ها مطلوب است و ورزشکاران نخبه، قهرمان و ملی‌پوشان در تیم‌های لیگ برتری پراکنده شده اند. 2 سالی هم هست که مسابقات به صورت دوره‌ای برگزار می‌شود که همین موضوع باعث شده مسابقات بیشتری برگزار شود و تیم‌ها سطح بالاتری داشته باشند.

اجاقی درباره حضور ووشوکاران جوان در لیگ برتر بیان کرد: جوانان با انگیزه زیادی در لیگ حضور دارند و خود را برای رویارویی با قهرمانان جهانی آماده می‌کنند. حضور و مبارزه برابر قهرمانان جهان و آسیا می‌تواند معادل ۳ الی ۴ ماه تمرین برای ورزشکاران جوان تجربه به ارمغان بیاورد. همین موضوع سطح لیگ را بالا می‌برد و دست کادر فنی را برای انتخاب بهترین‌ها باز می‌کند.

سرمربی تیم ساندا در واکنش به کوچک بودن سالن برگزاری مسابقات لیگ برتر خاطرنشان کرد: این سالن ویژه تمرینات تیم ملی است و تعداد محدودی از ورزشکاران می‌توانند در آن حضور داشته باشند. جایگاه کوچکی نیز به تماشاچیان اختصاص داده شده است، اما همانطور که مشاهده می‌کنید برای برگزاری مسابقات لیگ کوچک است. قبل از بازی‌های آسیایی جاکارتا سلطانی‌فر وزیر ورزش و جوانان به سالن ما آمد و دستوراتی را برای ساخت و ساز و تعریض این سالن داد. امیدوارم او سر قولش بماند و پیگیر دستوراتش باشد.

اجاقی ادامه داد: خوشبختانه ما مشکلات نرم افزاری نداریم و بیشتر درگیر مشکلات سخت افزاری هستیم. تامین امکانات سخت افزاری به ووشو کمک بسیاری خواهد کرد. ووشویی که در آسیا با مدال‌های فراوان خود رنک کاروان ایران را تغییر داد، قرار است به زودی به جام جهانی اعزام شود و زمزمه المپیکی شدن آن به گوش می‌رسد.


بیشتر بخوانیدکادر فنی تیم‌های ملی ووشو معرفی شد

نگرانی مسئولان فدراسیون ووشو به دلیل حذف اوزان مدال‌آور + فیلم

6 مدال دیگر در کارنامه ووشو کاران جوان


انتهای پیام/

اظهارات اجاقی درباره ووشو

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.