سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بازداشت یک مظنون مرتبط با پرونده قتل خبرنگار زن بلغاری

یک منبع دولتی در بلغارستان از دستگیری فرد مظنون به قتل خبرنگار زن این کشور خبر داد.

به گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، یک منبع دولتی به خبرگزاری رویترز اعلام کرد پلیس بلغارستان فرد مظنون به قتل ویکتوریا مارینووا، خبرنگار زن این کشور را بازداشت کرده است.

اوایل امروز خبرگزاری «بی تی ای» گزارش داد مقامات بلغارستانی تمامی سناریوهای ممکن مربوط به قتل این خبرنگار زن را مد نظر قرار داده‌اند و قتل او را اقدامی بسیار وحشیانه می‌دانند.

بنا به گزارش این خبرگزاری، ساتیر تساتساروف، دادستان کل و ملادین مارینوف، وزیر کشور بلغارستان، اعلام کردند آنها تمامی احتمالات مربوط به قتل این خبرنگار از حمله تصادفی از سوی یک بیمار روانی با تمایلات جنسی تا یک قتل برنامه‌ریزی شده با انگیزه شخصی را مدنظر قرار می‌دهند.

مقامات دولتی بلغارستان همچنین اعلام کردند بهترین متخصصان وزارت کشور در تحقیقات قتل مارینووا مشارکت دارند. مقامات وزارت کشور و دادستانی کل بلغارستان قتل مارینووا را اقدامی بسیار بی‌رحمانه عنوان کردند.

بنا به گزارش خبرگزاری بی تی ای، کارکنان یک موسسه روانشناسی در حال تهیه یک تصویر روانشناختی از عامل قتل هستند. بازرسان نیز زندگی شخصی و حرفه‌ای قربانی این حادثه را تحت بررسی دارند.

بویکو بوریسوف، نخست وزیر بلغارستان یادآور شد تشخیص عامل یا عاملان این جنایت نیازمند زمان است و بهترین بازرسان جنایی برای کار روی این پرونده به شهر روسه فرستاده شدند.

ویکتوریا مارینووا 30 ساله از مدیران اجرای و مجریان شبکه تلویزیونی منطقه‌ای تی وی ان روز شنبه در شهر روسه در شمال بلغارستان مورد تجاوز و قتل قرار گرفت. بسیاری بر این باورند که قتل این خبرنگار به احتمال زیاد به حرفه او مربوط می‌شود.

آخرین مساله‌ای که مارینوا اخیرا درگیر آن بوده است ماجرایی رسوایی مربوط به سرقت منابع مالی از بودجه اتحادیه اروپا بود. او به تازگی یک برنامه گفتگو محور برای بررسی حوادث با نام «یابنده» را راه‌اندازی کرده بود. بخش اول این برنامه در 30 سپتامبر پخش شد و در آن با دو روزنامه‌نگار تحقیقی گفتگویی درباره کلاهبرداری با استفاده از بودجه اتحادیه اروپا از سوی بازرگانان و سیاستمداران برجسته صورت گرفت.

 بلغارستان امسال در رده بندی شاخص آزادی رسانه‌ها در جهان متعلق به «گزارشگران بدون مرز»، در بین ۱۸۰ کشور در جایگاه ۱۱۱ قرار گرفت که پایین‌تر از دیگر کشور‌های عضو اتحادیه اروپا است.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.