سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیر کل میراث فرهنگی استان اردبیل مطرح کرد؛

مشارکت مردم اردبیل در اهدای اشیا تاریخی به موزه ها تحسین برانگیز است

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل مشارکت مردم اردبیل در اهدای اشیا تاریخی به موزه های استان را تحسین برانگیز و الگوی سایر مناطق عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، نادر فلاحی، مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل ظهر سه شنبه با اعلام این خبر تصریح کرد: در نیمه نخست امسال ما شاهد اهدای اشیا مختلف تاریخی از سوی مردم به موزه های استان هستیم.

وی افزود: در مدت زمان ذکر شده هشت قلم شی تاریخی به موزه مردم شناسی اردبیل اهدا شده و تمامی این اشیا به نام اهداکننده در موزه های استان به نمایش گذاشته شده است.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تاکید کرد: اهدای اشیا تاریخی نه تنها منجر به معرفی هر چه بیشتر تاریخ و فرهنگ استان شده است بلکه موجب شده تا ارتباط حسنه ای بین شهروندان و اداره کل ایجاد شود.

به گفته فلاحی این اقدام در راستای صیانت و معرفی مواریث فرهنگی ستودنی است و تمامی اشیا با رعایت اصول فنی در موزه ها نگه داری می شود.

وی افزود: اشیا تاریخی بیانگر بخشی از تاریخ و فرهنگ گذشته ما است و با این اقدام شهروندان در معرفی گسترده تاریخ استان نقش آفرینی می کنند.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همچنین از حمایت مجموعه داران خبر داد و متذکر شد: هر مجموعه داری،  بیش از 100 شی تاریخی در اختیار دارد می تواند نسبت به دریافت مجوز مجموعه داری به اداره کل مراجعه و در ادامه موزه خصوصی راه اندازی کند. 

انتهای پیام/ح

اهدای اشیاء تاریخی به موزه های اردبیل

 

برچسب ها: موزه ، اشیاء تاریخی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.