سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نبی‌پور در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

سرانه مصرف تخم‌مرغ در کشور 190 عدد در سال/ مرغ‌ها بی‌ دان ماندند

یک مقام مسئول گفت: مصرف تخم‌مرغ در 10 سال اخیر به ازای هر نفر 150 تا 160 عدد بود که هم اکنون به 190 عدد رسیده است.

ناصر نبی‌پور رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغداران تخم گذار استان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، از ثبات نرخ تخم مرغ در بازار خبر داد و گفت: هم اکنون متوسط نرخ هر کیلو تخم مرغ درب مرغداری 7 هزار و 200 تا 7 هزار و 300 و شانه ای 15 هزار تومان است.

وی با اشاره به اینکه مرغ‌ها بی دان ماندند، افزود: با توجه به اعتصاب کامیون داران، از 15 تا 16 روز گذشته تاکنون نهاده‌ای از بنادر بارگیری نشده است و درنتیجه مرغداران با مشکلات متعددی برای تأمین دان روبه‌رو هستند.

نبی‌پور با اشاره به اینکه عرضه دان شرکت پشیتبانی امور دام جوابگوی نیاز مرغداران نیست، بیان کرد: با استمرار روند فعلی، در آینده‌ای نه چندان دور بحران در صنعت مرغداری رخ می‌دهد.


بیشتر بخوانید: ثبات نرخ تخم مرغ در بازار/اختلالات حمل و نقل برای مرغداران دردسرساز شد


این مقام مسئول متوسط سرانه مصرف تخم مرغ به ازای هر نفر را 10 کیلو اعلام کرد و گفت: این درحالی است که در سایر کشورها این رقم به بیش از 12 کیلو می رسد.

وی ادامه داد: با وجود آنکه تخم مرغ یکی از ارزانترین و کامل ترین غذای پروتئینی است، اما برخی خانوارها به سبب کاهش قدرت خرید و عدم توان مالی مناسب امکان تهیه آن را ندارند که از این رو از دولت انتظار می‌رود با حمایت‌های حداقلی کاری کند تا این پروتئین ارزان قیمت در دسترس تمامی افراد قرار گیرد.

رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار در پاسخ به این سوال که آیا برنامه خاصی برای ترویج فرهنگ مصرف تخم مرغ در کشور وجود دارد، تصریح کرد: اگرچه همه ساله در روز جهانی تخم مرغ همایش‌های مختلفی برگزار می شود، اما به اعتقاد بنده تنها حمایت‌های دولت می تواند در توسعه مصرف تاثیرگذار باشد.

نبی‌پور در پایان تصریح کرد: مصرف تخم مرغ در 10 سال اخیر به ازای هر نفر 150 تا 160 عدد بود که هم اکنون به 190 عدد رسیده که این رقم خوبی است.

انتهای پیام/

بحران در کمین صنعت مرغداری

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.