سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نتانیاهو: با پوتین درباره حضور ایران در سوریه و فعالیت‌های حزب‌الله گفتگو خواهم کرد

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی اعلام کرد در نشست آتی با رئیس‌جمهور روسیه درباره حضور ایران در سوریه و فعالیت‌های حزب‌الله لبنان گفتگو خواهد کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، «بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی روز گذشته (دوشنبه) اعلام کرد قصد دارد در نشست آتی با «ولادیمیر پوتین»، رئیس جمهور روسیه درباره مسائل مختلفی از جمله حضور ایران در سوریه، فعالیت حزب‌الله لبنان و به رسمیت شناختن حاکمیت اسرائیل بر بلندی‌های جولان گفتگو کند.

نتانیاهو در سفری که به بلندی‌های جولان داشت در ادامه ادعاهای سخیف خود اعلام کرد: امروز ما می‌دانیم در مرز چه خبر است. ما شاهد تلاش‌های ایران برای استقرار حضور نظامی و تجاوز تروریست‌ها هستیم. ما به ایستادگی در مقابل همه اینها ادامه خواهیم داد. حاکمیت اسرائیل بر بلندی‌های جولان تضمین‌کننده ثبات در این منطقه است. حاکمیت اسرائیل بر بلندی های جولان حقیقتی است که جامعه بین‌الملل باید به رسمیت بشناسد و تا زمانی که به من مربوط می‌شود بلندی‌های جولان همواره تحت حاکمیت اسرائیل باقی خواهد ماند؛ زیرا در غیر اینصورت هم اکنون باید شاهد حضور ایران و حزب‌الله در سواحل کینرت می‌بودیم.

نتانیاهو در ادامه ادعاهای خود گفت: ما همچنان به اقدام قاطعانه علیه تلاش‌های ایران برای گشودن یک جبهه جدید علیه ما در بلند‌ی‌های جولان ادامه خواهیم داد و در سوریه علیه همه تلاش‌ها برای انتقال تسلیحات مرگبار به حزب‌الله لبنان اقدام خواهیم کرد. من زمانی که خیلی زود با رئیس‌جمهور پوتین ملاقات کنم، این موضوعات را با او در میان خواهم گذاشت. من و رئیس‌جمهور پوتین درباره همکاری‌های مهم امنیتی میان نیروهایمان و ارتش روسیه تصمیم‌گیری کردیم و البته ما با همراهی یکدیگر روابط خوبی را میان اسرائیل و روسیه ایجاد کرده‌ایم.

بنیامین نتانیاهو روز یکشنبه اعلام کرد با رئیس جمهور روسیه برای برگزاری یک نشست به توافق رسیده است. وی تأکید کرد پوتین اهمیت بلندی‌های جولان را برای حفظ امنیت اسرائیل درک خواهد کرد.

رژیم صهیونیستی در سال 1967 بلندی های جولان را طی یک جنگ شش روزه به تصرف خود درآورد و سپس در سال 1981 بلندی‌های جولان را به سرزمین های تحت اشغال خود اضافه کرد. این درحالی است که این اقدام اسرائیل تاکنون از سوی جامعه بین الملل به رسمیت شناخته نشده است.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.