سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سرفصل‌های درس خارج از فقه فضای مجازی +تصویر

استفاده از شبکه های اجتماعی نوین سبب شده تا شاخه‌ای از اصول فقه در سایه این دستاورد نوین ارتباطی در حوزه‌های علمیه تدریس شود.

به گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ فضای مجازی به عنوان دستاوردی نوین توانسته تعداد زیادی از افراد حقیقی جهان را در قالب کاربران مجازی دور تا دور هم جمع کند. این کاربران با داشتن یک تلفن همراه هوشمند و اتصال به اینترنت با سرعتی قابل قبول می‌توانند در میان جمع کثیری از کاربرانی قرار گیرند که هرکدام با هدفی خاص در این فضا دست به تولید محتوا می‌زند.

در کنار این کاربران فعال،گروهی هم هستند که تنها فعالیت سایر کاربران را نظاره می‌کنند. این دستاورد نوین ارتباطی در کنار مزایایی که برای کاربران داشته معایبی را نیز به دنبال دارد و همواره فرصت‌ها و تهدیدهایی در کنار هم برای کاربران این فضا به وجود آورده است. بررسی و شناخت این فضای نوین ارتباطی و اثر گذاری این راه ارتباطی نوین موضوع جدیدی است که مورد استقبال دانشگاهیان و اهالی حوزه قرار گرفته است.

درس خارج فقه فضای مجازی عنوان کلاس درسی است که در مراکز حوزه‌ها با موضوع شناخت فضای مجازی تشکیل می‌شود. در این درس فضای مجازی معمولا از نظر نوع فضا به فضای شخصی، خصوصی ـ عمومی و عمومی تقسیم بندی می‌شود. سرفصل هایی که در این سلسه درس‌ها مطرح می‌شود نیز قابل توجه است؛ امر به معروف و نهی از منکر در فضای مجازی، معاملات فضای مجازی، قمار،بیت کوین، پیش بینی مسابقات، نظارت و فیلترینگ، حریم خصوصی، سلطه و فضای مجازی، فقه نشر خبر، فقه ارتباطات فضای مجازی، قاعده اتلاف و اتلاف فضای مجازی نمونه‌ای از شاخه مباحثی است که در این موضوع مورد بحث قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.