سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تحلیلگر روس: اسرائیل باید درک کند که عملیات در سوریه بدون هماهنگی با روسیه چقدر خطرناک است

تحلیلگر سیاسی روس از انتقال سامانه‌های موشکی اس-۳۰۰ به سوریه به علت حملات هوایی اسرائیل به اهدافی در خاک سوریه دفاع کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری ایتارتاس، الکساندر زوتوف، سفیر سابق روسیه در دمشق و تحلیلگر سیاسی از انتقال سامانه‌های موشکی اس-300 به سوریه به علت حملات هوایی اسرائیل به اهدافی در خاک سوریه دفاع کرد.

الکساندر زوتوف روز گذشته (دوشنبه) در میزگردی در مسکو گفت: اسرائیل باید این را درک کند که انجام عملیات در سوریه بدون هماهنگی با روسیه چقدر خطرناک است. در چنین شرایطی که سامانه های دفاع هوایی روسیه به سوریه داده شده است، مسئولیت حملات تلافی جویانه برعهده سوری ها خواهد بود. زیرا آنچه سوری ها انجام می دهند، حق طبیعی هر کشوری برای دفاع از خاک خود در مقابل تهدیدات خارجی است."

به گفته زوتوف، انتقال سامانه‌های موشکی اس-300 برای سوریه ضروری بود زیرا فعالیت‌های نیروی هوایی اسرائیل در سوریه تهدیدی جدی برای ترافیک هوایی میان پایگاه هوایی حمیمیم و روسیه ایجاد کرده است، چراکه فرماندهان اسرائیلی در اطلاع‌رسانی درباره پروازهای خود به ارتش روسیه چندان شفاف عمل نمی‌کنند.


بیشتر بخوانید: اسرائیل مجبور می‌شود در برابر روسیه کوتاه بیاید


وی گفت: "مقامات ارتش ما بارها تاکید کرده‌اند که عدم اطلاع رسانی اسرائیل غیرقابل قبول و نقض توافقات موجود است. یک دقیقه قبل از عملیات، اطلاع دادن به ما، اطلاع رسانی محسوب نمی شود. آنها [نیروهای اسرائیلی] به ما نگفتند که کجا و در چه منطقه‌ای می‌خواهند عملیات انجام دهند. آنها فقط گفتند در شمال سوریه عملیات انجام خواهند داد. آنها عملا تلاش کردند ما را فریب دهند."

وی یادآور شد روند انتقال سامانه‌های موشکی اس-300 به ارتش سوریه زمان خواهد برد و شرایط حریم هوایی سوریه به سرعت تغییر نخواهد کرد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۸:۰۲ ۱۷ مهر ۱۳۹۷
مرگ برررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررامریکا