سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افزایش شناسایی معلولان در ایلام

مدیرکل بهزیستی استان ایلام از افزایش شناسایی افراد معلول در این استان خبر داد .

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام، زهرا همتی مدیرکل بهزیستی استان ایلام از افزایش شناسایی افراد معلول در استان ایلام خبرداد و گفت: در راستای اجرای شناسایی و ساماندهی معلولان در استان ایلام بیش از ۱۲ هزار و ۹۰۰ نفر معلول در استان ایلام شناسایی و تحت پوشش سازمان بهزیستی قرار گرفته اند.

وی تاکید کرد: از این تعداد معلول شناسایی شده توسط سازمان بهزیستی ۵ هزارو ۱۲۸ نفر آقا و ۷ هزارو ۷۷۲ نفر دیگر خانم هستند.

وی بیشترین تعداد افراد مددجو در استان را در بخش معلولیت های جسمی حرکتی با جامعه آماری ۵ هزارو ۴۵۳ نفر دانست و اظهار کرد: در راستای آمارگیری کل مددجویان تحت پوشش سازمان بهزیستی در استان ایلام ۲۱۷۸ نفر معلول بینایی ، ۵۴۵۳ نفر معلول جسمی حرکتی ، ۲۷۶۰ نفر معلول ذهنی ، ۱۵۴۲ نفر معلول شنوایی و ۳۱۸ نفر دیگر معلول صوت و گفتار هستند.

همتی با اشاره به اینکه ۷ هزار و ۴۴۹ نفر از مددجویان تحت پوشش سازمان بهزیستی در استان ایلام در مناطق شهری سکونت دارند افزود : از این تعداد ۴۰۱۶ نفر مددجوی اصلی مستمر ۱۱۳۳ نفر مددجوی اصلی پشت نوبت و ۲۳۰۰ نفر مددجوی اصلی غیر مستمر هستند.

وی همچنین تعداد مددجویان ساکن در مناطق روستایی استان ایلام را ۵۴۵۶ نفر دانست و تاکید کرد: از این تعداد ۲۸۵۶ نفر مددجوی اصلی مستمر ۱۰۲۵ نفر مدد جوی اصلی پشت نوبت و ۱۵۷۰ نفر باقیمانده مدد مددجوی اصلی غیر مستمر هستند.

مدیرکل بهزیستی استان ایلام همچنین بر شناسایی و ساماندهی مددجویان تحت پوشش این سازمان بر حسب نوع و شدت معلولیت تاکید کرد و افزود: از تعداد ۱۲۹۰۰ نفر مددجوی شناسایی شده در استان ایلام ۱۶۷۲ نفر دارای معلولیت خفیف ۳۷۶۳ نفر معلولیت متوسط۶۱۳۹ نفر معلولیت شدید و ۱۳۲۲ نفر دارای معلولیت خیلی شدید هستند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه در حال حاضر ۱۰ موسسه سی بی آر در استان ایلام مشغول به ارائه خدمت به مددجویان تحت پوشش سازمان بهزیستی هستند،گفت: تاکنون ۶۱۷۰ پرونده در بخش خدمات به این قشر ثبت شده است.

وی افزود : تعداد تسهیل گران مجری در طرح توانبخشی مبتنی بر جامعه از طریق همین موسسات سی بی آر ۸۹ نفر در سطح روستاهای استان بوده است.

زهرا همتی مدیرکل بهزیستی استان ایلام طرح های پیشگیری از معلولیت را از مهمترین اولویت های سازمان در استان دانست و افزود : در این راستا طرح پیشگیری از معلولیت های ناشی از اختلالات ڗنتیکی ، طرح غربالگری شنوایی سنجی نوزادان و طرح پیشگیری از تنبلی چشم در ایلام کار خود را از سال های گذشته آغاز و با جدیت پیگیری میشود.

وی آگاه سازی درخصوص پیشگیری از معلولیت ها، انجام مشاوره های ژنتیکی رایگان ، شناسایی خانواده های طر معرض خطر و انجام مشاوره های قبل از ازدواج را از مهمترین اقدامات سازمان بهزیستی برشمرد و ادامه داد : خانواده های که دارای فرزند معلول هستند جهت جلوگیری از تولد فرزند معلول دیگر باید به سازمان بهزیستی مراجعه کنند تا با انجام آزمایشات ژنتیکی و مشاوره های قبل از بارداری تحت نظر قرار گیرند.

مدیرکل بهزیستی استان ایلام با بیان اینکه حس شنوایی از مهمترین حواس انسان است، اظهار کرد: در راستای اجرای طرح کاهش کم شنوایی در بین نوزادان، کلیه نوزادان استان بعنوان جامعه هدف در نظر گرفته شده اند.

وی به بررسی خدمات ارائه شده در این طرح اشاره کرد و گفت : کاهش کم شنوایی در سطح جامعه ، شناسایی نوزادان در معرض خطر و تشخیص بموقع در جهت مداخله و درمان از مهمترین اقدامات طرح کلهش کم شنوایی نوزادان در استان ایلام بوده است .

انتهای پیام/ه

 

افزایش معلولیت در استان ایلام

برچسب ها: بهزیستی ، توانبخشی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.