سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پاکسازی ۱۲۰۰ هکتار از باغات کرمان از آفت مگس مدیترانه‌ای

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کرمان گفت: آفت مگس مدیترانه‌ای خطر جدی برای باغات شهرستان کرمان می‌باشد و جهت مبارزه با این آفت اقدامات لازم باید انجام شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،مسعودی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کرمان گفت: کشاورزان و بهره برداران میوه‌های آلوده از سطح باغ جمع آوری و آن‌ها را در عمق ۵۰ سانتیمتری دفن نمایند و از انتقال میوه به خارج از بخش جدا خودداری کنند.

وی بیان کرد: تاکنون سطحی بالغ بر ۱۲۰۰ هکتار از باغات شهرستان کرمان به این آفت آلوده شده است که عملیات ردیابی و مبارزه با جدیت در تمام بخش‌های تابعه ادامه دارد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کرمان با اعلام اینکه از خشک کردن میوه‌هایی مانند انگور، انجیر، توت خشک و نیز بسیاری از سیاه ریشه‌ها خود داری کنند، افزود: برای ردیابی این نوع آفت کارشناسان بخش تلاش‌های زیادی در این خصوص انجام داده اند و با توجه به کم بودن اعتبارات دولتی کمک‌های همگانی از سوی بخشداران، شهرداریها، دهیاری‌ها و نیز خود کشاورزان را می‌طلبد تا قبل از سرد شدن هوا این آفت ریشه کن شده و از انتشار آن به دیگر نقاط جلوگیری بعمل آید.

کارت زرد و تله‌های فرمونی بهترین روش‌های مبارزه با آفت میوه مگس مدیترانه‌ای هستند.
انتهای پیام/ی

مبارزه با آفت مگس مدیترانه ای در کرمان

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.