سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فرمانده انتظامی اردبیل:

مهار موفق "نزاع" در اردبیل؛ 79 درصد سرقت‌ها خرد هستند

فرمانده نیروی انتظامی استان اردبیل گفت: خوشبختانه نزاع و درگیری در استان اردبیل نسبت به سال گذشته کاهش چند درصدی داشته و استان ما در این زمینه نسبت به میانگین کشوری در سطح پایینی قرار دارد.

سردار حسین عبدی، فرمانده انتظامی استان اردبیل در گفتگو با خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، اظهار داشت: باتوجه به اینکه استان اردبیل طی سالهای گذشته رتبه‌های شاخصی در نزاع و درگیری به صورت فردی و دسته‌جمعی در سطح کشور داشت اما خوشبختانه امسال شاهد کاهش این روند در سطح استان هستیم و به تعبیری این جرایم در اردبیل "مهار شده" است.

وی با اشاره به اینکه در کشور 94 درصد درگیری‌ها فردی و تنها 6 درصد آن مربوط به نزاع دسته‌جمعی و گروهی می‌باشد، افزود: در استان اردبیل نزاع دسته‌جمعی بیشتر مطرح بود که این مهم نیز با اقدامات کنترلی و حفظ آرامش از سوی مردم استان تا حدودی کنترل و مهار شده است.

فرمانده نیروی انتظامی استان کنترل خشم و حفظ آرامش را مهارتی والا دانست و گفت: در واقع منشا اصلی نزاع و درگیری در تمامی نقاط کشور و به تبع استان اردبیل عدم مهارت کافی در کنترل خشم فردی می‌باشد که این موضوع می‌تواند در صورت عدم مهار عواقب گاه جبران‌ناپذیری را به دنبال داشته باشد.

سردار عبدی یادآور شد: از جمله جرایم مهم می‌توان در کشور به سرقت اشاره داشت که در استان اردبیل نیز این موضوع مهم تلقی می‌شود اما در این زمینه سرقتهای کلان ناچیزی در سطح استان اتفاق می‌افتد و در واقع 79 درصد سرقتها به شکل خرد بوده و 21 درصد شامل سرقتهای مهم می‌شود.

وی اظهار کرد: بیشتر سرقتها در اردبیل شامل اشیای گران‌قیمت با اندازه کوچک می‌شود که در این زمینه نباید هم‌استانی‌ها شرایط سهل‌الوصول بودن اشیای خود را برای سارقان فراهم سازند که در این زمینه گاه شاهد هستیم که خودروهای خود را به صورت روشن در خیابان و معابر رها کرده و محل را ترک می‌کنند که این مهم زمینه را تا درصد بیشتری برای سرقتهای کلان فراهم می‌سازد.

به گفته فرمانده نیروی انتظامی استان از 100 درصد جرایم انجام شده 18 درصد متعلق به جرایم راهنمایی و رانندگی است که در این راستا نیاز است تا رانندگان نیز با رعایت حقوق شهروندی و حفظ آرامش در حین رانندگی این میزان را به حداقل امکان برسانند.

انتهای پیام/س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.