سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ساخت سینمای کوچک امید در گناوه

سینمای کوچک امید در گناوه تا سه‌ماه آینده باید به بهره برداری می‌رسد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر،گفت: طرح ساخت سینما‌های کوچک امید در کشور به صورت آزمایشی و همزمان در سه استان کشور در حال اجراست که یکی از این سه سینما سهم استان بوشهر است.

حمیده ماحوزی افزود: با توجه به موقعیت گناوه در بحث گردشگرپذیری و همچنین جمعیت آن، این سهمیه به این شهرستان اختصاص داده شد.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه شهرستان گناوه سینما ندارد، برآن شدیم که اولین سینمای کوچک امید در این شهرستان ایجاد شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر ادامه داد: دولت شرایط مناسبی برای توسعه فعالیت‌های فرهنگی در نظر گرفته و در مرحله جدید بر ایجاد سینما‌های کوچک تمرکز شده است؛ بر این اساس این گونه سینماها با همکاری شهرداری‌ها، در بوستان‌ها یا مکان‌های پررفت و آمد شهرها ایجاد می‌شوند.

ماحوزی تصریح کرد: سینما‌های کوچک امید در زمینی به مساحت ۸۰۰ تا هزار متر مربع  ساخته  می‌شوند و در مرحله اول فرهنگ و ارشاد اسلامی هفت میلیارد ریال  به شهرداری پرداخت می‌کند اما ادامه کار با شهرداری است.

وی گفت: این سینما سه سالن مجزا دارد و تعداد صندلی‌ هر کدام نباید کمتر از ۴۰ صندلی باشد هرچند ظرفیت هر سالن تا صدو پنجاه صندلی پیش بینی شده است. همچنین اداره کنندگان سینما باید متعهد شوند فیلم‌های روز را به نمایش بگذارند.

فرماندار گناوه نیز در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، گفت: خوشحالیم که این شهرستان برای احداث اولین سینمای کوچک امید انتخاب شده و فرمانداری، شهرداری و شورای شهر با جدیت این موضوع را پیگیری خواهد کرد. 

سید علی پاکنژاد ایجاد سینما را یکی از خواسته‌های به حق مردم گناوه خواند و ابراز امیدواری کرد این طرح سه تا چهار ماه آینده بهره برداری شود.

انتهای پیام/م

سینمای کوچک امید در گناوه  ساخته می‌شود

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.