سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بافت ۶۱۲ تخته فرش توسط مددجویان کرمانی

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان کرمان گفت:طی شش ماهه نخست امسال ۶۱۲ تخته فرش توسط مدد جویان کرمانی بافته شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، غلامرضا خواجه، معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان کرمان یکی از راه‌های رسیدن به توسعه اقتصادی در کشور را بهره‌گیری از ظرفیت صنایع‌دستی اعلام کرد و گفت: به همین منظور کمیته امداد استان کرمان با توسعه هنر فرش‌بافی در بین مددجویان و پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه به قالی‌بافان تحت حمایت و حمایت از آن‌ها به دنبال توسعه هنر فرش‌بافی در بین مددجویان است.

وی اشتغال مددجویان از طریق فرش‌بافی را ازجمله طرح‌های زودبازده با بهره‌وری بالا دانست وافزود: مددجویان کرمانی ۶۱۲ تخته فرش به متراژ سه هزار و ۶۷۲ مترمربع در شش‌ماهه نخست امسال تولید و روانه بازار فروش کردند.

خواجه ارزش این تعداد فرش تولیدشده توسط مددجویان این استان در شش‌ماهه نخست امسال را سه میلیارد و ۲۱۲ میلیون تومان اعلام و بیان کرد: به‌منظور حمایت از تولیدکنندگان فرش تحت حمایت این نهاد و برای اینکه سود بیشتری نصیب مددجویان تولیدکننده فرش شود، فرش‌های تولیدی آن‌ها توسط این نهاد باقیمت بالاتری در تهران به فروش می‌رسد.

وی تعداد بافندگان فرش تحت حمایت کمیته امداد را سه هزار بافنده اعلام کرد و افزود: ۷۰ درصد از این بافندگان زن سرپرست خانوار هستند.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان کرمان تصریح کرد: سه هزار دار فعال قالی هم‌اکنون توسط مددجویان کرمانی در حال بافت است.


انتهای پیام/س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.