سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وزیر آموزش و پرورش مطرح کرد؛

خطای تربیتی، فضای آموزشی را خشک می‌کند/ مهارت محوری باید جایگزین حافظه محوری شود

بطحایی گفت: خطای تربیتی باعث می‌شود فضای آموزشی خشک باشد، در همین راستا اقداماتی را برای کمک به دوره ابتدایی شروع کردیم.

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سید محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش در مراسم روز جهانی کودک که در کانون پرورشی و فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد، اظهار کرد: در مدرسه به ویژه در دوره ابتدایی باید محیط سرزنده ایجاد کنیم و بچه ها در مدرسه باید بازی کردن را بیاموزند و در این حین یاد بگیرند.

وی ادامه داد: محیط مدرسه باید نزدیک بیشتری با محیط زندگی داشته باشد و در مدرسه یکی از کلاس ‌ایش باغچه باشد تا دانش آموز با طبیعت انس بگیرد اما مدارس ما امروز از این فرصت بی بهره است.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه در مدرسه گرفتار این خطای تربیتی هستیم، گفت: خیلی وقت ها از بچه ها انتظاراتی داریم که این انتظارات ویژه بزرگترهاست و اگر کودک از این انتظارات پیروی نکند آن را سرکش می‌دانیم.

بطحایی بیان کرد: خطای تربیتی باعث می‌شود فضای آموزشی خشک و کسل کننده باشد، در همین راستا کارهایی را برای کمک به دوره ابتدایی شروع کردیم و تلاش خوبی برای تعامل با خانواده‌ها داشتیم چرا که خانواده‌ها بخشی از محیط موثر در تعلیم و تربیت هستند و این تعامل شرط اصلی موفقیت است.

وزیر آموزش و پرورش گفت. امیدوارم مدرسه را به محیطی با نشاط که خاطر انگیز باشد تبدیل کنیم تا آموزش و پرورش ما عامل موثر در ساختن و پرداختن معلمان باشد.

باید حافظه محوری از نظام آموزشی حذف کنیم

وزیر آموزش و پرورش در حاشیه برگزاری مراسم روز جهانی کودک و در جمع خبرنگاران اظهار کرد: هفته ملی کودک دستاوردی برای توجه به مسائل حوزه کودکان است تا مشکلات و موانع سر راه تعلیم و تربیت بازنگری شوند که این موضوع دستاوردی مهم تلقی می‌شود.

وی ادامه داد: با توجه به اقداماتی که در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان می‌افتد، رویکرد و نگاه ما به حوزه پرورشی و کودک و تربیت در حال تغییر است.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه باید حافظه محوری از نظام آموزشی حذف کنیم، گفت: مهارت محوری باید د. اولویت برنامه ها باشد تا نشاط به نظام آموزشی بازگردد.

بطحایی با تاکید بر اینکه ابعاد شخصیتی افراد در کودکی شکل می گیرد، بیان کرد: طبق نظر روانشناس ها بسیاری از شالوده‌های شخصیتی و روان‌شناسی پیش از سن ۷-۸ سالگی است، بنابراین توجه به این دوران ضرورت دارد.

انتهای پیام/

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
محسن
۱۲:۲۸ ۱۶ مهر ۱۳۹۷
سلام سالها ازداشتن چنین وزیر با درک وفهم کاردرستی دور بودیم واقعا دوستشان دارم حرفهای منطقی ودرستی میزنندالان اصول تدریس در کشورهای برتر دنیا همین هست کودکان باید بازی ورفتار بیاموزند ونه فقط حفظ کنند بلایی که سرما اورند ووضعیت کشوراین شده است .