سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تمرکز بر فرهنگ سازی حضور کودکان دارای نیاز‌های ویژه در محیط‌ های اجتماعی

رئیس بهزیستی اردکان بر تمرکز بر فرهنگ سازی و گسترش حضور کودکان دارای نیاز‌های ویژه در محیط‌های اجتماعی تاکید کرد.

به گزارش  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ امیر ولی عضدزاده رئیس  بهزیستی اردکان گفت: امسال هفته ملی کودک با شعار آینده را باید ساخت و با هدف برجسته‌سازی اهمیت دوران کودکی و نقش آموزش‌ها در شکل گیری شخصیت اجتماعی و آینده کودکان به عنوان آینده سازان کشور، نیاز‌ها وخواسته‌های کودکان امروز، ارتقای آگاهی جامعه نسبت به حقوق کودکان به ویژه کودکان با نیاز‌های ویژه و ایجاد فضای با نشاط با مشارکت کودکان در مهد‌های کودک و مراکز توانبخشی بهزیستی اردکان برگزار می‌شود.

عضدزاده افزود: یکی اهداف سازمان بهزیستی ایجاد نشاط در مهد‌های کودک است و دوران کودکی یکی از مهمترین دورانی که ما نسبت به آن مسئولیت ویژه‌ای داریم و هرچه در این دوران سرمایه گذاری بهتر و بیشتری صورت گیرد نتایج آن در آینده بیشتر به ثمر خواهد نشست.

عضدزاده وجه تمایز برنامه ملی کودک در سال جاری را، تمرکز بر فرهنگ سازی و گسترش حضور کودکان دارای نیاز‌های ویژه در محیط‌های اجتماعی و تشویق تعامل بیشتر این گروه از کودکان با همسالان خود، عنوان کرد و گفت: منظور از کودک با نیاز‌های ویژه کودکی است که در روند آموزش، به توجه، امکانات و یا تدابیر ویژه‌ای علاوه بر آنچه برای همه کودکان موجود است نیاز دارد.

وی ادامه داد: کودکان دارای تفاوت در حواس نابینایی، ناشنوایی و نیز کودکان بیش فعال، اوتیسم، سندرم داون و … به دلیل توجه ویژه‌ای که در آموزش آنها لازم است، جزء کودکان با نیاز‌های ویژه ، محسوب می‌شوند و این توجه ویژه برای هر کدام از این کودکان متفاوت تعریف می‌شود.

وی افزود: آنچه مهم است باور به اهمیت حضور این کودکان مانند سایر کودکان در جامعه و در کنار دیگران و احترام به تفاوت‌های آن‌ها، مثل همه تفاوت‌های انسانی دیگراست.

رئیس اداره بهزیستی اردکان برگزاری کارگاه آموزش ایمنی و آتش نشانی از سوی کارشناسان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری برای کودکان مهد‌های کودک، آغاز اجرای طرح یک وعده غذای گرم در روستا مهد‌ها، برگزاری کارگاه‌های نقاشی و هنر‌های دستی و پرورش خلاقیت کودکان، اجرای بازی‌های بومی ومحلی، اجرای برنامه‌های فرهنگی، هنری و ورزشی برای کودکان با نیاز‌های ویژه اعم از نابینایان، ناشنوایان و کم شنوایان و کودکان مهد‌های کودک درمحل پارک سرپوشیده گل نرگس و برنامه دیدار با کودکان بی سرپرست و کودکان با نیاز‌های ویژه تحت پوشش بهزیستی را از جمله برنامه‌های گرامیداشت هفته کودک در اردکان برشمرد.

شایان ذکر است در حال حاضر ۱۶ مهدکودک شهری و روستایی و یک آدینه مهد تحت نظارت بهزیستی در شهرستان اردکان فعالیت دارند که در این مهد‌ها بیش از ۴۲۰ کودک ثبت نام شده اند.

انتهای پیام/ی

توجه به حضور کودکان دارای نیاز‌های ویژه در محیط‌های اجتماعی

 

برچسب ها: کودکان ، بهزیستی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.