سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نداشتن فعالیت بدنی منظم و عدم تحرک علت اصلی بیماری‌های قلبی است

مدیر تربیت بدنی دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: بیماری‌های قلبی عروقی نه تنها در دنیا بلکه در کشور ایران سبقت گرفته که علت اصلی ان نبود فعالیت‌های بدنی منظم و ورزش است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ محسن داوودی مدیر تربیت بدنی دانشگاه علوم پزشکی شیراز در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه فرایند سلامت محوری تاثیر به سزایی بر روی جمعیت سالمندان دارد، گفت: بیماری‌های قلبی و عروقی نه تنها در دنیا بلکه در کشور ایران با سرعت و پیشرفت بسیاری در حال جلو رفتن است و نسبت به بیماری‌ها سبقت گرفته و دلیل اصلی آن نداشتن فعالیت‌های بدنی و ورزش است.

وی با بیان اینکه ۴ میلیون و ۶۵ هزار نفر در استان فارس تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی شیراز هستند، افزود: اگر مسئولان هزینه‌ها را در تصمیم گیری‌های کلان به سمت درمان و فعالیت پیش ببرند موجب پیشگیری از بیماری‌ها خواهد شد.

داوودی با اشاره به اینکه جمعیت کنونی جامعه به سمت سالمندی پیش می رود، ادامه داد: بیش از ۴۰۰ هزار نفر از جمعیت استان فارس افراد سالمند را تشکیل می دهند.

وی با اشاره به جمعیت ۹/۸ درصدی سالمندان استان فارس در سال ۹۵ ادامه داد: جمعیت سالمندان امسال بیش از ۴۰۰ هزار نفر یعنی به ۱۰/۲ درصد رسیده است.

مدیر تربیت‌بدنی دانشگاه علوم پزشکی شیراز افزود: ما سعی کردیم فعالیت‌هایمان در جهت سلامت محوری باشد تا در جامعه هم تاثیر مثبتی بگذارد، تاکید ما بر انجام ورزش و پیشگیری از بیماری است.

وی گفت: توجه به سلامت سالمندان یک امر مهم است که با ما ارائه آموزش‌های مختلف به دنبال کنترل تحلیل‌گری این قشر هستیم.

داوودی بیان کرد: افزایش نرخ زاد و ولد نداشتیم، کاهش هم نداشتیم، اما در سالمندی شاهد رشد هستیم که طی ۱۰ الی ۲۰ سال آینده بیشتر نیز خواهد شد.
وی جمعیت مردان و زنان سالمند تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی شیراز در استان فارس را به ترتیب ۲۰۴ هزار نفر مرد و ۲۱۸ هزار نفر زن اعلام کرد و ابراز داشت: ما وظیفه داریم کیفیت زندگی سالمندان را بالا ببریم که در همین راستا برنامه‌های تئوری و عملی بدنی را به افراد ۶۰ تا ۷۰ سال طی دو سال اخیر ارائه کردیم.

به گفته مدیر تربیت بدنی دانشگاه علوم پزشکی شیراز بیش از ۱۴۰ هزار نفر از سالمندان بالای ۶۰ سال در استان فارس که ۴۹ هزار نفر روستایی و مابقی شهری هستند، این از آموزش‌ها استفاده کردند.

داوودی یادآور شد: دانشگاه علوم پزشکی شیراز دارای ۳۰ هزار نفر کارمند، ۱۱ هزار نفر دانشجو و حدود یک هزار نفر استاد است که خانوادهایشان نیز از امکانات و برنامه‌های ورزشی استفاده می‌کنند.

وی در بخش دیگر سخنانش با اشاره به اینکه ۱۵ رشته ورزشی فعال در دانشگاه علوم پزشکی شیراز است، گفت: در ۹ سال گذشته ۶ رتبه نخست قهرمانی، یک نائب قهرمانی و ۲ مقام سومی را کسب کردیم.
انتهای پیام/ن

کم‌تحرکی عامل بسیاری از بیماری‌ها

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.