سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

لندن: در حال ارزیابی صحت ادعای قتل روزنامه‌نگار عربستانی هستیم

یک مقام انگلیسی با «فوق‌العاده مهم» خواندن ادعای قتل روزنامه‌نگار مشهور عربستانی، گفت لندن در حال ارزیابی اطلاعات منتشر شده در این مورد است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روزنامه «دیلی میل»، دولت انگلیس اعلام کرد از گزارش‌های منتشر شده درباره ربایش و قتل روزنامه‌نگار عربستانی آگاه است و در حال بررسی صحت اطلاعات منتشر شده در این مورد است.

یک سخنگوی وزارت خارجه انگلیس در این مورد گفت: «این‌ها ادعا‌هایی فوق‌العاده مهم هستند. از گزارش‌های اخیر مطلع هستیم و به سرعت در حال ارزیابی صحت اطلاعات هستیم.»

جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار عربستانی هفته گذشته زمانی که به همراه نامزدش برای ثبت ازدواج قانونی‌اش به کنسولگری عربستان سعودی در استانبول رفت، دیگر هرگز از آن خارج نشد. دوربین‌های ساختمان‌های اطراف هم نشان می‌دهند که این روزنامه‌نگار مخالف آل‌سعود وارد کنسولگری شده اما از آن خارج نشده است.

محمد بن سلمان ، ولیعهد سعودی روز جمعه یعنی دو روز پس از ناپدید شدن خاشقجی در مصاحبه با بلومبرگ ادعا کرد که به پلیس ترکیه اجازه می‌دهد ساختمان کنسولگری عربستان در استانبول را برای یافتن او بگردد اما اکنون خبر رسیده پیکر این روزنامه‌نگار عربستانی در یکی از مناطق استانبول کشف شده است.

دولت آمریکا تاکنون به این مسئله واکنش رسمی نشان نداده است. تنها یک مقام وزارت خارجه آمریکا درباره گزارش‌های منتشر شده درباره ربایش و قتل خاشقجی، گفت: «ما در موقعیتی نیستیم که این گزارش‌ها را تایید کنیم، اما شرایط را به دقت دنبال می‌کنیم.»

انتهای پیام/

برچسب ها: انگلیس ، عربستان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
حمید
۰۹:۳۱ ۱۶ مهر ۱۳۹۷
ای لعنت به ذات تروریست