سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون دامپزشکی کشور:

ایران در تولید مرغ و ماهی سردابی جز ۱۰ کشور برتر دنیا است

معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی کشور گفت: سالانه بیش از ۲ میلیون ۲۰۰ هزار تن گوشت مرغ در ۶۰ درصد مرغداری‌های گوشتی کشور بر اساس استاندارد‌های دنیا تولید می‌شود.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ دکترعلی صفر ماکنعلی مدیر کل دامپزشکی کشوردر مراسمی که به مناسبت روز ملی دامپزشکی در مشهد    نیاز کشور را سالانه یک میلیون و ۸۰۰ هزار تن عنوان کرد و گفت: بدین ترتیب توانایی صادرات بیش از ۱۵ درصد این تولیدات را به خارج از کشور داریم.

وی افزود: ۲۹۰ کشتارگاه مدرن طیور، ۷۰ کشتارگاه صنعتی و ۲۷۰ کشتارگاه سنتی با تولید بیش از ۳ میلیون ۱۰۰ هزار تن گوشت سفید و قرمز در بخش خصوصی و دولتی فعالیت می‌کنند.

ماکنعلی از تولید سالانه ۱۴۰ هزار تن ماهی سردابی در کشور خبر داد و گفت: با این حجم تولید، ایران جز ۱۰ کشور برتر دنیا است که بخشی از این تولیدات به کشور‌های اتحادیه اورآسیا صادر می‌شود.

وی گفت: سال گذشته بیش از ۱۲ هزار راس گاو مولد به ارزش ۵۰ میلیون یورو به کشور‌های حاشیه خلیج فارس، افغانستان و آذربایجان صادر شده است.

دکتر احمد شریعتی؛ مدیر کل دامپزشکی خراسان رضوی نیز در این مراسم گفت: در استان ۳۳ کشتارگاه دام و ۱۶ کشتارگاه طیور با تولید ۸۰ میلیون قطعه طیور و یک میلیون و ۴۰۰ هزار وجود دارد که علاوه بر مصرف داخل استان به خارج از استان نیز صادر می‌شود.

وی افزود: در تولید گوشت قرمز جز نخستین استان‌های پیشرو هستیم و بیش از ۱۵۰ هزار تن گوشت مرغ در خراسان رضوی تولید می‌شود.

شریعتی گفت: از ابتدای مهر ماه فعالیت بیش از ۱۰۰ کارشناس دامپزشکی خراسان رضوی برای پیشگیری و مقابله با تب برفکی آغاز شده است.

لازم به یادآوری است، در مراسم روز ملی دامپزشکی از ۳۳ فعال این عرصه تقدیر به عمل آمد.
 
انتهای پیام// ه.ز
 

تجلیل از فعالان عرصه دامپزشکی خراسان رضوی

برچسب ها: دامپزشکی ، کشتارگاه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.