سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

از ابتدای امسال صورت گرفت؛

۳۵ هزار مورد بازرسی از مراکز عرضه فرآورده‌های دامی

از ابتدای امسال، ۳۵ هزار مورد بازرسی دامپزشکی از مراکز تولید، نگهداری و عرضه فرآورده‌های دامی در چهارمحال و بختیاری انجام شد.

حسینعلی سلطانی مدیرکل دامپزشکی چهارمحال و بختیاری به مناسبت ۱۴ مهر روز دامپزشکی، در گفتگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان در شهرکرد اظهار داشت: از ابتدای امسال، افزون بر ۳۵ هزار مورد بازرسی و نظارت از مراکز تولید، نگهداری و عرضه فرآورده‌های دامی، طیور، آبزیان و زنبور عسل در این استان صورت گرفت.

وی گفت: در این مدت، با دو هزار و ۴۵۳ مورد نمونه برداری، ۱۳۵ مورد تخلف به مراجع قضایی ارجاع گردید.

سلطانی  اضافه کرد: همچنین ۳۲ هزار و ۸۴۵ کیلوگرم فرآورده خام دامی غیر بهداشتی از این مراکز جمع آوری و معدوم شد.

وی ادامه داد: امسال تا کنون ۶ میلیون و ۳۹۸ هزار و ۷۷۳ قطعه طیور در کشتارگاه‌های چهارمحال و بختیاری ذبح و ۱۴ میلیون ۲۳۷ هزار و ۱۰۶ کیلوگرم گوشت سفید استحصال گردید.

سلطانی افزود: با نظارت بر کشتارگاه‌های طیور استان، بیش از ۹۵ هزار لاشه فاسد و غیر قابل مصرف، ضبط و معدوم شد.

وی همچنین از کشتار ۲۰۵ هزار رأس دام سبک و سنگین شامل گوسفند، بز، گاو، گوساله، شتر و شترمرغ با استحصال ۶ میلیون و ۴۰۰ هزار کیلوگرم گوشت قرمز طی سال جاری در استان خبر داد.

سلطانی خاطرنشان کرد: از ابتدای سال جاری، ۲۰۴ هزار کیلوگرم گوشت قرمز غیر بهداشتی هم در کشتارگاه‌های استان جمع آوری و معدوم شد.

وی با بیان وجود ۸۳۲ مورد بیماری مشترک بین انسان و حیوانات،  به مصرف کنندگان توصیه کرد: به منظور جلوگیری از ابتلا به این بیماری‌ها، از خرید فرآورده‌های دامی بدون مهر دامپزشکی یا برچسب معتبر از فروشگاه‌های غیربهداشتی و عرضه کنندگان خیابانی خودداری کنند.

سلطانی افزود: همچنین مصرف گوشت و دیگر فرآورده‌ها مانند کبد و کلیه به صورت خام یا نیم پز و خرید دام زنده از مراکز غیرمجاز و ذبح آن بدون نظارت کارشناسان دامپزشکی و در خارج از کشتارگاه‌ها می‌تواند باعث شیوع بیماری‌های قابل انتقال از حیوانات به انسان شود.

انتهای پیام/خ

۱۴ مهر روز دامپزشکی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.