سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افزایش بیماری‌های نقص ایمنی نسبت به چهار دهه گذشته

استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: ۱۵۰ نوع بیماری نقش ایمنی در حال حاضر به ۳۰۰ نوع افزایش یافته است. باید تلاش کنیم این بیماری‌ها به حداکثر برسند.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ نیما رضایی استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران و رئیس شبکه جهانی یوسرن در نشست خبری که امروز در بیمارستان مرکز طبی کودکان برگزار شد، گفت: گروه سلامت هنر سه سال پیش در دانشگاه علوم پزشکی در جهت سلامت روان بیماران تشکیل شد؛ کسانی که دلبستگی به هنر دارند و هنرمندانی که دغدغه دارند کار متفاوت انجام دهند در این جشنواره شرکت خواهند کرد.

رضایی بیان کرد: نشاندن لبخند روی لب کودکان بیمار کار آسانی نیست و اگر این اتفاق بیفتد بسیار پر اهمیت است.

وی گفت: جشنواره بین‌المللی نقاشی برای کودکان بیمار است که از سال 94 شکل گرفت و برندگان آن کودکان بیمار بودند. این جشنواره در چند دوره انجام شده است و امسال از کشورهای مختلف شامل هندوستان، ترکیه و تونس تقاضای شرکت در این جشنواره را دارند. اول شهریور، افتتاحیه این جشنواره است و اختتامیه آن در کشورهای مختلف انجام می‌شود.

وی تشریح کرد: این نمایشگاه هم زمان در کشورهای مختلف انجام می‌شود و 40 اثر در این جشنواره نمایش داده خواهد شد، این رخدادها قدمی کوچک در جهت لبخند گذاشتن روی لب کودکان بیمار است، سه روز آینده روز جهانی سلامت روان و شعار آن سلامت کودکان، نوجوانان و جوانان در جهان در حال تغییر است.

رضایی افزود: نمایشگاه دهکده ملل هنر و بازی شهری در جهت سلامت کودکان و نوجوانان در پارک ملت برگزار می‌شود و انواع بازی‌های سنتی در این نمایشگاه اجرا خواهد شد.

استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران تشریح کرد: احتمال اینکه در آینده اختلالات روانی جزو بیماری‌های شایع قرار گیرد، وجود دارد، پرخاشگری و افسردگی جزو شایع‌ترین بیماری‌ها است که اغلب کودکان با آن در ارتباط هستند.

وی افزود: در سه الی چهار دهه گذشته بیماری‌های عفونی جزو شایع‌ترین بیماری‌ها شناخته شده است، اما با پیشرفت بهداشت دیگر این یک معضل نیست و اختلالات دیگری جایگزین آن شده است.

رضایی یادآوری کرد: 150 نوع بیماری نقش ایمنی را می‌شناسیم که اکنون به 300 نوع افزایش یافته است که باید در تلاش باشیم این بیماری‌ها به حداکثر برسد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.