سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس سازمان دامپزشکی:

بیش از 20 میلیون دوز واکسن در کشور توزیع شد

رفیعی‌پور گفت: تاکنون بیش از 20 میلیون دوز واکسن میان مرغداران برخی استان‌ها برای ایمن‌سازی طیور در برابر آنفلوانزای حاد پرندگان توزیع شد.

 به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، علیرضا رفیعی‌پور رئیس سازمان دامپزشکی کشور در سومین نشست رؤسای سازمان دامپزشکی کشورهای عضو اکو اظهار کرد: تدوین نقشه راه واحد در این جلسه  به تجارت بین‌المللی کشورهای عضو، سلامت مردم این کشورها در حوزه تأمین، شناسایی عوامل بیماری زا، همکاری در حوزه تشخیص بیماری و ایمن سازی غذا کمک فراوانی می‌کند.

وی افزود: کشورهای عضو اکو در حوزه صادرات، واردات و ترانزیت می‌توانند همکاری‌های خوبی را به نفع منطقه در قاره‌های آسیا داشته باشند چرا که تسهیل در حوزه صادرات و واردات می‌تواند منجر به افزایش تبادلات تجاری شود.

رفیعی‌پور ادامه داد: موقعیت استراتژیک کشورهای عضو اکو می‌تواند به تفاهم نامه‌هایی در حوزه شبکه مشترک آزمایشگاهی یا آزمایشگاه‌های همکار بی‌انجامد.

به گفته این مقام مسئول با توجه به تعاملات و همکاری با کشورهای همسایه به ویژه کشورهای عضو پیمان منطقه همچون اکو در حوزه بیماری، بهداشت و تشخیص می‌تواند به یکدیگر کمک کنند.

وی با اشاره به اینکه سومین نشست کشورهای عضو اکو بعد از گذشت 10 سال مجدد برگزار شد، بیان کرد: در این نشست به دنبال آن هستیم که در حوزه تشخیص بیماری، آزمایشگاهی و واکسیناسیون در مناطق پاک مرزی به تفاهم‌نامه‌ای برسیم چرا که احتمال بیماری در زمینه دام، طیور و آبزیان  وجود دارد.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور افزود: با توجه به مخاطره آمیز بودن راه‌های متعدد زمینی، هوایی و آبی به دنبال ایجاد شبکه آزمایشگاه همکار هستیم چرا که این امر در شناخت بیماری های همسایه تأثیر بسزایی دارد.

وی با اشاره به اینکه در تأمین گوشت مرغ و تخم مرغ مورد نیاز کشور مشکلی نداریم، گفت: هم اکنون بخشی از گوشت قرمز مورد نیاز از طریق واردات تأمین می شود از این رو با کشورهای عضو اکو به دنبال ایجاد تفاهم نامه کشتارگاه همکار هستیم تا بخشی از گوشت مورد نیاز را از این طریق تأمین کنیم.

به گفته این مقام مسئول، سال گذشته تفاهم نامه‎‌ای میان ایران و افغانستان در حوزه تشخیص بهداشت و نظارت دامپزشکی کشورهای عضو اکو با مقامات عالی کشور به امضا رسید و انتظار می‌رود با 8 کشور باقی مانده عضو اکو پس از تأییدیه مجالس کشور تفاهم نامه به امضا برسد.

وی در بخش دیگر سخنان خود درباره آخرین وضعیت برنامه های سازمان برای مقابله با آنفلوانزای حاد پرندگان گفت: از دو سال قبل با موج بیماری آنفلوانزای حاد پرندگان در کشور روبه‌رو بودیم از این رو اقداماتی در زمینه ایمن سازی طیور در برابر ویروس انجام دادیم.

رفیعی‌پور ادامه داد: تاکنون بیش از 20 میلیون دوز واکسن در استان‌های قزوین، تهران، البرز، قم، سمنان و اصفهان توزیع شده و تا هفته آینده 10 میلیون دوز واکسن دیگر توزیع خواهد شد که استفاده از واکسن به ما کمک می‌کند تا ویروس به سهولت از یک منطقه به منطقه دیگر جابه‌جا نشود.

رئیس سازمان دامپزشکی در پایان تصریح کرد: با توجه به افت دما و احتمال شیوع ویروس آنفلوانزای فوق حاد پرندگان از مرغداران تقاضا می‌شود به توصیه‌های سازمان دامپزشکی عمل کنند، تا خطر شیوع ویروس به حداقل برسد.

گفتنی است سومین نشست رؤسای سازمان‌های دامپزشکی کشورهای عضو اکو از 14 تا 16 مهر ماه به مدت سه روز در تهران آغاز شد.

انتهای پیام/

تفاهم نامه کشتارگاه همکار با کشورهای عضو اکو در دستور کار قرار گرفت

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.