سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آیین افتتاحیه المپیک جوانان آرژانتین برگزار شد

آیین افتتاحیه سومین دوره بازی‌های المپیک جوانان شب گذشته با حضور بیش از ۴۰۰۰ ورزشکار از ۲۰۶ کشور جهان در آرژانتین برگزار شد.

به گزارش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از المپیک ایران، آیین افتتاحیه سومین دوره بازی‌های المپیک جوانان شب گذشته با حضور بیش از ۴۰۰۰ ورزشکار از ۲۰۶ کشور جهان در آرژانتین برگزار شد.

همانطور که میزبان پیش از این نیز اعلام کرده بود اولین مراسم افتتاحیه بازی‌ها در محیطی غیر ورزشی و خارج از استادیوم باحضور ورزشکاران، مسئولان و عموم مرم برگزار شد.

از ساعت‌ها پیش و برای برپایی این آیین تدابیر شدید امنیتی و ترافیک اعمال شد تا ورزشکاران، کادر فنی و همچنین مسئولان با اسکورت‌های ویژه و اتوبوس بتوانند در سریعترین زمان ممکن و بدون مشکل به میدان اصلی شهر منتقل شوند.

میدان اصلی و برجی که در آن وجود دارد محور اصلی برنامه بود و با وجود اینکه ساعت ٢٠ برای شروع برنامه در نظر گرفته شده بود، اما از ساعت‌ها قبل و به منظور سرگرم کردن مردمی که در خیابان «دخولیو» (عریض‌ترین و بلندترین خیابان دنیا) حضور یافته بودند، برنامه‌هایی شاد و متنوع برگزار شد.

با نزدیک شدن به ساعت ٢٠ و رسیدن تمامی مدعوین به محل، همانند تمام مراسم افتتاحیه شمارش معکوس آغاز و افتتاحیه با آتش بازی مختصر و محدود شروع شد.

بعد از مستقر شدن گروه‌های هنری که در اصل مسئولیت هدایت و کنترل ورزشکاران را بر عهده داشتند، اعضای کاروان‌های ورزشی ٢٠٦ کشور شرکت کننده بدون نظم و هماهنگی مختص این مراسم و بصورت گروهی و غیرمنظم در مقابل سن بزرگی که با چندین مانیتور بزرگ شکل گرفته بود حضور یافتند.

نه از نظم خبری بود و نه از حضور پرچمدار هر کشور در پیشانی کاروان.

خبرنگاران و عکاسان هم همانند مسئولان که در بخشی نسبتا غیر مشرف برایشان سکو در نظر گرفته شده بود، جا و مکان مناسب و خاصی نداشتند تا شعار این رویداد که تمام توجه‌ها و نگاه‌ها به ورزشکار و نماد ملی شهر خواهد بود به حقیقت بپیوندد.

بعد از ورود آخرین نفرات کاروان‌های شرکت کننده به محل، نوبت به حضور پرچمداران تمامی کشور‌ها در یک صف طویل روی سن و سکو رسید. این بار نیز متفاوت، نه از اعلام نام کشور‌ها و تشویق هواداران خبری بود و نه از معرفی پرچمدار و نمایش عکس‌هایی از کشور مورد نظر در رژه. این بخش مهم از مراسم نیز خیلی سرد و بی روح و در کمتر از بیست دقیقه برگزار شد.

تقریبا نیمی از حاضرین در جایگاه ورزشکاران و مسئولان بعد از این بخش برنامه که جزو برنامه‌های ابتدایی جدول برگزاری مراسم بود محل را ترک و به سمت خودرو‌های خود رفتند تا تاییدی باشد بر این مراسم بی روح و سرد.

بعد از رژه پرچمدار کشور هند روی سن نوبت به حضور محمد نصرتی عضو پرافتخار کاروان و ملی‌پوش جوان کشتی‌فرنگی کشورمان رسید تا با حمل پرچم مقدس جمهوری اسلامی‌ایران، حضور تیم و کاروان کشورمان در سومین دوره بازی‌ها رسمیت یابد.

انتهای پیام/

آخرین اخبار بازی‌های المپیک جوانان آرژانتین

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.