سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قلی پور: به خداحافظی از دنیای قهرمانی ووشو فکر نمی‌کنم

عضو تیم ملی ساندا کشورمان گفت: اگر مدال طلا جام جهانی را بگیرم از ووشو خداحافظی نمی‌کنم.

حمیدرضا قلی پور قهرمان ساندا جهان در گفتگو با خبرنگار کشتی و رزمی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره آخرین وضعیت آسیب دیدگی اش در فاصله یک ماه مانده تا آغاز جام جهانی ووشو بیان کرد: آسیب دیدگی ام به صورت کامل برطرف شده است و تمریناتم خوبی را انجام داده ام. از لحاظ فنی و بدنی هم وضعیت مناسبی دارم و امیدوارم بتوانم در رقابت‌های جهانی نتیجه خوبی کسب کنم. به هیچ عنوان از تمریناتم فاصله نگرفتم و در حال حاضر بهترین و آماده‌ترین حمید قلی‌پور هستم که تا به حال به این میزان آماده نبوده‌ا‌م.

او درباره شناختش نسبت به رقیبان خود گفت: حریفانم همان‌هایی هستند که پیش از این هم با آن‌ها مسابقه دادم. البته احتمال دارد یک کشور نماینده اش در رقابت‌های جهانی را تغییر بدهد یا فدراسیون جهانی این کار را انجام دهد، اما در کل شناخت خوبی نسبت به حریفانم دارم و باید با یک برنامه ریزی خوب در رقابت‌های جهانی شرکت کنم.

قلی پور درباره اینکه آیا وزن سبک او نسبت به حریف چینی کارش را مانند مسابقات قهرمانی آسیا در رقابت‌های جهانی هم سخت نمی‌کند، توضیح داد: وزن من نسبت به رقابت‌های آسیایی هفت تا هشت کیلوگرم سبک‌تر شده است. در کل تمام حریفان وزن سنگین تری نسبت به من دارند و حتی سبک‌ترین حریف هم نیز ۳۰ کیلوگرم از من سنگین‌تر است. همانگونه که وزن حریفانم نقطه قوت آن‌ها است سرعت و تکنیک هم نقطه قوت من محسوب می‌شود و باید ببینیم در رقابت‌های جهانی چه اتفاقی رخ می‌دهد.

سانداکار دسته سنگین وزن کشورمان درباره احتمال خداحافظی اش از این رشته در صورت کسب مدال طلای جهان بیان کرد: اگر مدال طلا هم بگیرم از ووشو خداحافظی نمی‌کنم و تلاشم را می‌کنم برای مسابقات جهانی دوره بعدی آماده شوم.

قلی پور درباره احتمال تداوم موفقیت‌های ساندا در رقابت‌های جهانی تصریح کرد: استعداد‌های خوبی در ووشو به ویژه ساندا حضور دارند که باید بیشتر به آن‌ها بها داده و پایه‌های این رشته را با حمایت از ووشوکاران تقویت کنیم. ووشو نسبت به سایر رشته‌ها از لحاظ سخت افزاری و نرم افزاری محدودیت دارد و وزارت ورزش و دولت باید نگاه ویژه تری به این رشته داشته باشند.

او درباره پایین بودن مبلغ قرارداد ووشوکاران در لیگ اظهار داشت: با توجه به اینکه رشته‌های انفرادی از طریق شبکه‌های تلویزیونی پخش نمی‌شود حامیان مالی کمتری هم سمت این رشته‌ها می‌آیند و همین امر سبب پایین بودن مبلغ قرارداد ورزشکاران رشته‌های انفرادی به ویژه ووشو می‌شود. در همین لیگ برتر قرارداد برخی نفرات سه تا چهار میلیون است که هزینه ایاب و ذهاب آن‌ها هم نمی‌شود. فقط آن‌ها در مسابقات لیگ شرکت می‌کنند تا بتوانند در رقابت‌های انتخابی تیم ملی شرکت کنند. شاید تنها برخی نفرات در لیگ ووشو بیش از ۱۵ تا ۲۰ میلیون تومان قرارداد داشته باشند که باید دید آیا همین مبلغ هم هزینه زندگی شان را می‌دهد یا خیر.


بیشتر بخوانید:کیانی: پاداش مدال آوران بازی های آسیایی باید هر چه زودتر پرداخت شود

سیفی: در این ١٢ سال سه ماه هم استراحت نداشتم

علی نژاد:خواهران منصوریان باید سرشان را بالا بگیرند


انتهای پیام/

اظهارات قلی پور درباره شرایطش

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.