سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

لباس شهری برتن کالبد فیزیکی روستا‌ها

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بردسکن گفت: در شکل ساختاری یک روستا آجر و سیمان باید جای خود را به مصالح بومی بدهد، نمی‌توان بر کالبد فیزیکی یک روستا لباس شهری پوشاند.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ؛ احمد صابری زارع رئیس اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بردسکن گفت: طرح‌های هادی روستایی در روستا‌های هدف و چه بسا در همه روستا‌ها همسو و هم نظر با میراث فرهنگی باشد، همچنین توسعه و تغییر کالبد روستا‌ها نباید یک روستا را تبدیل به یک شهرک کند.

وی با اشاره به اینکه استفاده از مصالح بومی و نگاه به گذشته و آداب و سنن روستایی در مطالعات طرح‌های هادی روستایی باید مورد نظر باشد ادامه داد: روستا را باید روستایی توسعه داد تا جذابیت‌های روستایی و آرامش زندگی روستایی کم رنگ نشود، که اگر چنین شود روستا‌ها را تنها در آلبوم خاطرات خواهیم یافت.

صابری زارع بیان کرد: با شناسایی و انتخاب یک روستا برای مقصد گردشگری سعی در حفظ و احیا اصالت‌های روستایی می‌شود و در واقع اشتغال و درآمدزایی نیز به دنبال این طرح و ایده منظور می‌گردد و غفلت در شناسایی و معرفی روستا‌ها منجر به کم توجهی به آن مناطق می‌شود.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بردسکن بیان کرد: این شهرستان دارای روستا‌هایی از این حیث است و تاکنون روستا‌های کبودان و باب‌الحکم به عنوان روستا‌های هدف گردشگری انتخاب شدند و البته روستا‌های دیگری نیز وجود دارند که قابلیت این را دارند چراکه روستای کاسف، فیروزآباد، کشمر از توابع شهرستان بردسکن هستند که پیگیر آن خواهیم بود.

وی تصریح کرد: توسعه صنعت گردشگری، زیر ساخت‌های لازم اعم از اقامتی و پذیرایی در جهت خدمات به گردشگران روستایی و توسعه صنایع دستی و عرضه و فروش این صنایع و سوغات محلی روستا‌ها زمینه را برای اشتغال و درآمد روستاییان فراهم می‌کند و روستاییان باید آثار تاریخی و جاذبه‌های طبیعی، فرهنگی و معنوی و نیز آداب و رسوم خود را ارج نهاده و در حفظ و احیا آن ادارات مرتبط را یاری نمایند تا از برکات آن نیز بهره ببرند.

انتهای پیام//آ. ف


استفاده از مصالح بومی لازمه اجرای طرح‌های هادی روستایی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.