سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تکمیل مرمت پنج بنای تاریخی به ۵۶ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد

معاون میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر گفت: برای تکمیل طرح‌های مرمت پنج بنای تاریخی این استان به ۵۶ میلیارد ریال اعتبار دارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، نصرالله ابراهیمی گفت: این بنا‌ها شامل قلعه‌های نصوری سیراف، بردستان، ملک منصورخان شبانکاره، عمارت مبارکی و مدرسه تاریخی گلستان در بافت تاریخی بوشهر است.

وی اضافه کرد: کار مرمت قلعه‌های نصوری، ملک منصور خان شبانکاره و مدرسه گلستان از سال ۱۳۹۴ و عمارت مبارکی و قلعه بردستان از سال ۱۳۹۶ آغاز شده است.

معاون میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر بیان کرد: براساس پیشرفت فیزیکی هر یک از بنا‌های تاریخی برای قلعه نصوری سیراف با ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی ۲۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.

ابراهیمی اضافه کرد: این بنا که به قلعه شیخ معروف است متعلق به دوره قاجار و از جمله آثار ثبت شده در فهرست ملی است.

وی گفت: همچنین قلعه بردستان با ۱۰ میلیارد ریال و ملک منصور خان شبانکاره با ۱۳ میلیارد ریال از دیگر بنا‌هایی است که با مرمت و بهره برداری از این بنا‌ها به گسترش ظرفیت‌های فرهنگی منطقه کمک می‌کند.

ابراهیمی افزود: همچنین برای مرمت عمارت مبارکی ۶۰۰ میلیارد ریال و مدرسه تاریخی گلستان که دربافت قدیم بوشهر در محله قدیمی بهبهانی قرار دارد ۷۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

وی بیان کرد: با توجه به موافقت نامه‌های مالی بسته شده در صورت تامین نقدینگی لازم فاز نخست این بنا‌ها دهه فجر به بهره برداری می‌رسد.

ابراهیمی اضافه کرد: با توجه به کاربری گردشگری و توریستی که برای بنا‌های یاد شده در استان بوشهر تعریف شده است انتظار می‌رود ضمن توسعه گردشگری زمینه اشتغال ۷۵ نفر در استان فراهم شود.

وی یادآور شد: پنج بنای تاریخی یاد شده از جمله آثار ثبت شده در فهرست آثار ملی و مربوط به دوره قاجار هستند.

انتهای پیام/م

۵۶ میلیارد ریال برای مرمت پنج بنای تاریخی بوشهر نیاز است

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.