سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سنقری مطرح کرد؛

اقبال عمومی به مدارس سما/ ایجاد جریان جدی در تعلیم و تربیت کشور

دبیرکل شورای عالی فرهنگی، آموزشی و مهارتی سازمان سما گفت:در بسیاری از شهر‌های ایران مدارس سما جزو مدارس اول مناطق قرار گرفته است.

به گزارش  حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ علیرضا منظری توکلی رئیس سازمان سما در مراسم معارفه مشاور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی و دبیرکل شورای عالی فرهنگی، آموزشی و مهارتی و مدیرکل حوزه ریاست سازمان سما، با بیان اینکه در حکومت مردم سالاری دینی  مبتنی بر ولایت فقیه، مشارکت مردم در امور بسیار مغتنم شمرده می شود، گفت: یکی از اموری که در قانون اساسی پیش بینی شده، ایجاد شوراهای متعدد در ساختار نظام است.

وی افزود: در کشور ما شوراهایی تعبیه شده تا مردم در امور کشور مشارکت داشته باشند. ایجاد شوراها و مشورت با افراد متخصص همواره از مهمترین و اصولی ترین امور یک سازمان بوده است.

منظری توکلی با بیان اینکه یکی از تأکیدات رئیس هیأت موسس و هیأت امنا و سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی نیز استفاده از نظر متخصصان در امور مربوطه است، ادامه داد: در این راستا فاضل سنقری که یکی از افراد متخصص در امر مدرسه داری و آموزش فنی و حرفه ای است، به سمت مشاور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی و دبیرکل شورای عالی فرهنگی، آموزشی و مهارتی سازمان سما منصوب شد.

تدوین سند استراتژیک و تحول فرهنگی مدارس

رئیس سازمان سما ادامه داد: شورای عالی فرهنگی، آموزشی و مهارتی، مغز متفکر سازمان سما دانشگاه آزاد اسلامی است و تصمیم گیری درخصوص امور مهم این سازمان اتخاذ تصمیم های به روز برای امر تعلیم و تربیت، است.

در ادامه جلسه فاضل سنقری با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی، دانشگاهی فراگیر و جامع است، تصریح کرد: دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان بزرگ ترین دانشگاه حضوری جهان دارای مزیت ها و تهدیدهایی است که باید آنها را شناخته و در جهت ارتقای این دانشگاه از آنها کمک بگیریم، باید کاری کنیم که دانشگاه آزاد اسلامی در آینده نزدیک به اولویت اول داوطلبان تبدیل شود.

وی با بیان اینکه امروز در جامعه اقبال عمومی خوبی نسبت به مدارس سما وجود دارد، گفت: خوشبختانه در بسیاری از شهرهای ایران مدارس سما جزو مدارس اول مناطق قرار گرفته است.

مشاور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی و دبیرکل شورای عالی فرهنگی، آموزشی و مهارتی سازمان سما با بیان اینکه مدارس سما به عنوان یک برند بخش غیردولتی و با نزدیک به 80 هزار دانش آموز، از برندهای معروف کشور است، گفت: این مدارس می توانند جریان جدی در تعلیم و تربیت در کشور ایجاد کنند.

فاضل سنقری با اشاره به برنامه های کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت شورای عالی فرهنگی، آموزشی و مهارتی سازمان سما ادامه داد: بنا داریم در یک برنامه کوتاه مدت، در طول دو تا سه سال آینده سازمان سما را به یک سازمان پیوسته، منسجم، فعال و تأثیرگذار در تعلیم و تربیت تبدیل کنیم و در حوزه انضباط اقتصادی، انسجام و یکپارچگی و ارتقای سطح کیفی خدمات سازمان سما اقدامات زیربنایی انجام دهیم.

دانش‌بنیان شدن مدارس سما

وی با اشاره برنامه میان مدت شورای عالی فرهنگی، آموزشی و مهارتی سازمان سما تصریح کرد: طی چهار تا پنج سال آینده باید بتوانیم دو موضوع پیوست فرهنگی و تحول فرهنگی مدارس سما و همچنین راه اندازی واحد R&D در مدارس سما را پیگیری کنیم. واحد R&D (Research and Development) کمک می کند اطلاعات، نرم افزارها و برنامه ها تجمیع شده و به مدل سمایی بودن منتهی شود. باید به سمت دانش‌بنیان شدن سما پیش برویم و یک تحول ایجاد کنیم.

فاضل سنقری اظهار کرد: سعی داریم در درازمدت و طی پنج تا شش سال آینده در شورای عالی فرهنگی، آموزشی و مهارتی سازمان سما به موضوع بنیادین و اساسی تدوین سند استراتژیک مجموعه سما بپردازیم.

در ادامه این نشست، طیاری مدیرکل حوزه ریاست سازمان سما نیز با بیان اینکه الگوی رفتاری مدیران در جمهوری اسلامی ایران باید منطبق بر عملکرد و سیره شهدا باشد، گفت: وظایف مدیر از دیدگاه حضرت علی (ع) به سه بخش وظایف فردی، اجتماعی و وظیفه در قبال کارگزاران تقسیم می شود.

وی افزود: رعایت تقوای الهی، تأکید بر عدالت و رسیدگی به مشکلات، ترجیح منافع جمع بر منافع شخصی و رسیدگی به امور و نظارت از جمله اصولی است که حضرت علی (ع) به آن تأکید داشته و ما نیز باید در نحوه مدیریت خود به آنها توجه ویژه داشته باشیم.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.