سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۲۰۰ هزار هکتار از اراضی قزوین مستعد اجرای آبیاری نوین

رییس سازمان جهادکشاورزی استان قزوین گفت: بر اساس مطالعات انجام شده حدود ۲۰۰ هزار هکتار از اراضی استان مستعد اجرای طرح سامانه‌ نوین آبیاری است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از قزوین؛ فاطمه خمسه رییس سازمان جهادکشاورزی استان با بیان اینکه حدود ۲۰۰ هزار هکتار از اراضی استان مستعد اجرای آبیاری نوین است گفت: در سنوات گذشته به دلیل تخصیص نیافتن اعتبار کافی، طرح سامانه نوین آبیاری تنها در  ۴۵ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان اجرا شده است .

خمسه افزود: دشت قزوین به عنوان یکی از دشت‌های مهم کشور با مشکل بحران آب مواجه است و توسعه و تسریع اجرای سامانه‌های نوین آبیاری در استان، بیش از پیش ضرورت دارد.

وی در ادامه به سفر هیات دولت به استان و مصوبه اجرای ۲۰ هزار هکتار سامانه نوین آبیاری طی سال‌های ۹۵ و ۹۶ در سطح اراضی زراعی و باغی استان اشاره کرد و گفت: تاکنون ۱۲ هزار هکتار از این مصوبه به اتمام رسیده است و برای تکمیل ۸ هزار هکتار باقی مانده احتیاج به تامین اعتبار دولتی داریم.

رییس سازمان جهادکشاورزی استان با اشاره به جلوگیری از هدر رفت آب از خروجی چاه‌های کشارزی تا مزرعه و ارتقای بهره وری اجرای پروژه‌های لوله گذاری پایاب چاه‌های کشاورزی دشت قزوین، افزود: عملیات لوله گذاری به مسافت ۵۰۰ کیلومتر در اراضی پایاب چاه‌ها با اعتبار ۵۰۰ میلیارد ریال برای اجرا تصویب شده است و درصورت تامین اعتبار این پروژه اجرا خواهد شد.

انتهای پیام/

تاکید بر اجرای طرح های نوین آبیاری در قزوین

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.