سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کشف بیش از ۲۰۰ کیلو گرم مواد مخدر در مرز‌های ارومیه

در نیمه نخست سالجاری بیش از ۲۰۰ کیلو گرم مواد مخدر در مرز‌های ارومیه کشف و ضبط شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ؛ سرهنگ علی علیپور فرمانده هنگ مرزی ارومیه صبح امروز در جمع خبرنگاران گفت: در نیمه نخست سال جاری ۲۴۴ کیلو گرم مواد مخدر توسط مرزبانان در مرز‌های شهرستان ارومیه کشف و ضبط شده است که در این راستا ۲ باند متلاشی و ۶ نفر دستگیر شدند.


سرهنگ علیپور در خصوص کشف سایر کالا‌های قاچاق نیز اظهار کرد: در مدت مذکور بیش از ۴۰ هزار ثوب البسه، بیش از ۱۲۰ کیلو گرم نقره، ۵ میلیون نخ سیگار، بیش از ۱۱ هزار عدد انواع دارو‌های انسانی، بیش از ۹۹ هزار بطری سموم کشاورزی، بیش از ۳۳ هزار لیتر مواد سوختی و بیش از ۲ هزار و ۸۰۰ رأس احشام قاچاق کشف و ضبط شده است.


وی اضافه کرد: در راستای کشف موارد ذکر شده ۱۴۱ نفر قاچاقچی توسط مرزبانان دستگیر و تحویل مقامات قضایی شدند همچنین ۱۰۸ دستگاه خودرو توقیف شد.


فرمانده هنگ مرزی ارومیه ارزش ریالی کالا‌های مکشوفه را ۱۵۰ میلیارد ریال ذکر کرد.


وی همچنین از دستگیری ۲ هزار نفر قاچاق انسان در این مدت خبر داد و افزود: در این زمینه ۲۱ نفر قاچاقچی نیز دستگیر شدند که ۴ نفر از آن‌ها سرباز بودند.


سرهنگ علی علیپور در بخش دیگری از سخنان خود از ۵ اختراع شامل لباس هوشمند تولید گرما، کواد کوپتر سبک با سرعت بالا و دیدبانی، جلیقه ضد گلوله فوق سبک با نانو لوله‌های کربنی، پاور بانک هوشمند خورشیدی، درمان ناشنوایی برای اولین بار در جهان، توسط مرزبانان خبر داد.
انتهای پیام/ح


کشفیات مرزبانی آذربایجان غربی

برچسب ها: مرزبانی ، قاچاق
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.