سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

علت درد سمت راست قفسه سینه چیست؟

درد سمت راست قفسه سینه را هرگز نباید نادیده گرفت، زیرا این درد می‌تواند نشانه‌ای از یک بیماری جدی باشد.

به گزارشگروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛ خوشبختانه، درد سمت راست قفسه سینه معمولا با مشکلات قلبی مرتبط نیست. اگر چه در موارد نادر ممکن است این درد در طول حمله قلبی نیز رخ دهد.

برخی از علل شایع درد سمت راست قفسه سینه مربوط به عفونت ریه، بیماری‌های کیسه صفرا، پانکراتیت، شکستگی دنده یا زونا است. این شرایط می‌تواند درد مبهم خفیف یا درد تیز و شدید ایجاد کنند.

سمت راست ناحیه شکم و قفسه سینه؛ اندام‌های حیاتی زیادی را در خود جای داده اند. به عنوان مثال، کیسه صفرا، پانکراس و کبد در سمت راست قرار دارند و توسط قفسه سینه محافظت می‌شوند. التهاب و عفونت در این اندام‌ها می‌تواند درد در قفسه سینه، قسمت فوقانی شکم و کمر ایجاد کند.

از آنجا که قلب در مرکز قفسه سینه و مایل به سمت چپ قرار گرفته، نشانه‌های بیماری قلبی به طور کلی؛ سمت راست قفسه سینه را تحت تاثیر قرار نمی‌دهد.

در این مقاله، در مورد علل مختلف درد سمت راست قفسه سینه صحبت کرده و به شما خواهیم گفت: این درد چه زمانی جدی است و باید به خاطر ان به پزشک مراجعه کنید.

علل درد سمت راست قفسه سینه

عفونت کیسه صفرا

درد شدید در سمت راست قفسه سینه می‌تواند نشانه‌ای از عفونت کیسه صفرا یا سنگ کیسه صفرا باشد. کیسه صفرا حاوی صفرا است که به تجزیه و هضم غذا کمک می‌کند. هر گونه عفونت یا انسداد در کیسه صفرا می‌تواند درد در منطقه فوقانی شکم ایجاد کند.

پزشکان می‌گویند که کوله سیستیت حاد (التهاب کیسه صفرا) می‌توانید درد تیز ناگهانی در سمت راست قفسه سینه به وجود آورد. این درد می‌تواند به شانه راست نیز سرایت کند.

سلامت کیسه صفرا و کبد با یکدیگر در ارتباط هستند؛ بنابراین استفاده از مواد گیاهی مانند باباآدم، قاصدک، سیب زمینی وحشی، و لیمو برای سم زدایی کبد می‌تواند سلامت کیسه صفرا را نیز تضمین کند.

پزشکان معتقدند که علائم و نشانه‌های سنگ کیسه صفرا می‌تواند درد قفسه سینه شبیه به یک حمله قلبی ایجاد کند. به این دلیل، اگر درد ناگهانی در قفسه سینه ایجاد شد، باید سریعا به پزشک مراجعه کنید.

پانکراتیت

پانکراتیت التهاب در پانکراس است که می‌تواند درد ثابت در سمت راست قفسه سینه ایجاد کند.

پانکراس در قسمت فوقانی شکم و پشت معده واقع شده است. پانکراس؛ آنزیم‌های گوارشی که برای هضم غذا موثرند را از خود منتشر می‌کند. اگر کار پانرکاس (لوزالمعده) متوقف شود؛ آنزیم‌های تجمع پیدا می‌کند. تجمع این آنزیم‌ها باعث التهاب پانکراس می‌شود. سنگ کیسه صفرا نیز می‌تواند به پانکراتیت منجر شود.

درد پانکراس معمولا از دنده‌ها در وسط بدن شروع می‌شود و به قفسه سینه، کمر یا پهلو سرایت می‌کند. درد قفسه سینه از پانکراتیت می‌تواند در سمت چپ یا راست قفسه سینه رخ دهد. علاوه بر این درد شما ممکن است تهوع، استفراغ، از دست دادن اشتها و نفخ را نیز تجربه کنید.

اگر درد شدید طولانی‌تر از ۳۰ دقیقه دارید و استفراغ یا تهوع شدید است؛ حتما به پزشک مراجعه کنید.

ذات الجنب

بین ریه‌ها و دیواره قفسه سینه یک غشاء نازک به نام پرده جنب وجود دارد. پرده جنب می‌تواند به دلیل یک عفونت ویروسی یا باکتریایی، یا آسیب قفسه سینه و تجمع لخته خون ملتهب شود. هر گونه التهاب پرده جنب (ذات الجنب) درد تیزی در قفسه سینه ایجاد می‌کند. درد می‌تواند بسیار شدید بوده و با سرفه کردن تشدید شود.

دکتر تیم کنی توضیح می‌دهد که درد‌های قفسه سینه در این منطقه از التهاب احساس می‌شود. بنابراین، اگر ریه راست تحت تاثیر است، ذات الجنب؛ درد سمت راست قفسه سینه ایجاد می‌کند.

اگر درد قفسه سینه بیش از چند روز ادامه دارد و یا اگر درد همراه با تنگی نفس یا سرفه خونی است حتما باید به پزشک مراجعه کنید.

ذات الریه

پنومونی بیماری ریوی دیگری است که می‌تواند درد قفسه سینه شدید که بستگی به نوع آسیب ریوی دارد، ایجاد کند. پنومونی عفونت تنفسی است که اغلب ناشی از آنفولانزا، آسم یا عفونت ریه است. درد قفسه سینه و سینه پهلو می‌توانند نشانه‌هایی مانند سرفه، تب شدید و لرز داشته باشند.

همراه با علائم معمول ذات الریه، درد قفسه سینه شدید که هنگام سرفه کردن بدتر می‌شود، احساس خواهد شد.

اگر شما دچار سکته مغزی شده اید، ممکن است در معرض خطر بیشتری برای درد سمت راست قفسه سینه به علت ذات الریه باشید. مجله Neurohospilalist گزارش داد که پنومونی مرتبط با سکته مغزی اغلب در سمت راست قفسه سینه؛ به جای سمت چپ رخ می‌دهد. دلیل این است که دستگاه تنفسی راست به نای نزدیک‌تر است.

پنومونی می‌تواند یک بیماری بالقوه کشنده باشد. پس به محض ابتلا به پزشک مراجعه کنید. کسانی که بیشتر در معرض خطر هستند شامل کودکان، سالمندان و افراد با سیستم ایمنی ضعیف می‌باشند.

پنوموتوراکس

درد قفسه سینه شدید در سمت راست با ابتلای ریه راست به پنوموتوراکس نیز رخ می‌دهد. پنوموتوراکس با آسم، فیبروز سیستیک یا سل ایجاد می‌شود و به ریه‌ها آسیب وارد می‌کند.

درد تیز و شدید قفسه سینه که با سرفه کردن بدتر می‌شود علامت اصلی پنوموتوراکس است. اگر بیماری شدید باشد، ممکن است تنگی در قفسه سینه، آبی شدن پوست، سرگیجه، خستگی و ضربان قلب سریع نیز احساس شود.

پنوموتوراکس می‌تواند یک بیماری مرگبار باشد، پس به محض مشاهده علائم به پزشک مراجعه کنید.

زونا

یکی دیگر از علل درد سمت راست قفسه سینه زونا است. زونا توسط ویروسی که مسئول آبله مرغان است؛ ایجاد می‌شود. علامت اصلی زونا؛ خارش پوست همراه با تاول است. ممکن است با خارش و سوزن سوزن شدن؛ سردرد، علائم شبیه سرماخوردگی و حساسیت به نور نیز ایجاد شود. زونا می‌تواند باعث شود پوست بسیار حساس شود.

دکتر میشل رایت می‌گوید که زونا به اعصاب زیر پوست حمله می‌کند. معمولا و فقط بر روی یک طرف بدن تاثیر می‌گذارد. اگر عصب پوست روی قفسه سینه تحت تاثیر قرار گیرد، درد قفسه سینه ایجاد می‌شود.

دارو‌های خانگی زیادی برای از بین بردن علائم زونا مانند خارش پوست و تسکین درد وجود دارد. یکی از راه‌های بسیار موثر برای تسکین علایم دردناک زونا، استفاده از عسل است.

عفونت غضروفی و دنده

عفونت غضروفی و دنده یا التهاب در سینه (استرنوم)، می‌تواند درد قفسه سینه در سمت چپ یا راست به وجود آورد. بسیاری از مردم عفونت غضروفی و دنده را با حمله قلبی اشتباه می‌گیرند. به دلیل این که این درد بیشتر روی قلب احساس می‌شود. درد این بیماری معمولا موضعی است و با فشار دادن بر روی غضروف تکثیر می‌شود.

اگر چه عفونت غضروفی و دنده معمولا باعث درد قفسه سینه در سمت چپ می‌شود. اما گاهی نیز این درد در سمت راست احساس خواهد شد. البته پزشکان معتقدند که این درد گاهی در هر دو طرف قفسه سینه احساس می‌شود. اگر شما در سینه همراه با درد؛ تورم نیز داشتید؛ نشانه‌ای از سندرم Tietze است.

معمولا، پزشکان توصیه می‌کنند برای تسکین این درد استراحت کنید و از کمپرس یخ روی قفسه سینه استفاده کنید.

لخته خون (آمبولی ریوی)

درد شدید در ناحیه سینه که با استراحت بهتر می‌شود، نشانه‌ای از آمبولی ریوی است. آمبولی ریوی یک بیماری خطرناک است که ناشی از لخته شدن خون و ورود آن به ریه است. دلیل اصلی لخته شدن خون ترومبوز ورید عمقی است.

دکتر Daniel R. Ouellette توضیح می‌دهد که خون لخته شده ابتدا به ریه راست رفته و سپس به سمت ریه چپ حرکت می‌کند. در هر صورت لخته در هر ریه‌ای که باشد شما درد را در آن سمت حس می‌کنید.

پزشکان می‌گویند که در طول زمان، آمبولی ریه می‌تواند فشار خون در سمت راست قلب را افزایش دهد و در نهایت قلب را تضعیف کند.

بهترین راه برای جلوگیری از آمبولی ریوی، جلوگیری از لخته شدن خون است. به این منظور ترومبوز ورید عمقی و گردش خون ضعیف باید درمان شود.

آسیب به قفسه سینه

ضربه به قفسه سینه درد ایجاد می‌کند و می‌تواند به اندام‌های که توسط قفسه سینه محافظت شده اند آسیب برساند. به عنوان مثال، ضربه به سمت راست قفسه سینه می‌تواند به کبد و یا کلیه راست آسیب بزند. حتی جراحات جزئی به قفسه سینه می‌تواند دردی چند روزه به وجود آورد. این درد بیشتر در هنگام تنفس؛ سرفه یا عطسه احساس می‌شود.

فشار عضلانی

زور زدن و یا فعالیت بدنی می‌تواند به عضلات قفسه سینه آسیب رسانده و باعث درد در دو طرف قفسه سینه شود. با این حال، فشار عضلانی اغلب باعث درد سمت راست قفسه سینه می‌شود. زیرا اکثر افراد راست دست بوده و کار‌های سنگین را با دست راست انجام می‌دهند.

دکتر میشل رایت می‌گوید که فشار عضلانی می‌تواند فیبر‌های عضلانی در دیواره قفسه سینه را پاره کند. بلند کردن اجسام سنگین، کشش، حرکت ناگهانی، و حتی سرفه‌های مکرر می‌تواند فشار اضافی بر روی عضلات قفسه سینه وارد کند.

سکته قلبی

همانطور که در آغاز این مقاله ذکر شد، درد قفسه سینه در سمت چپ؛ معمولا با مشکلات مربوط به قلب مانند حمله قلبی همراه است. با این حال، گاهی اوقات علائم حمله قلبی می‌تواند درد را در سمت راست قفسه سینه ایجاد کند.

دکتر جیمز بکرمن می‌گوید که درد قفسه سینه در زنان، در طول یک حمله قلبی، بیشتر شبیه احساس فشردن قفسه سینه است. دکتر بکرمن می‌گوید که این درد را می‌توان در هر نقطه از قفسه سینه، نه فقط در سمت چپ احساس کرد.

نشانه‌های دیگری حمله قلبی شامل عرق سرد، بدتر شدن درد، تنگی نفس، ضربان قلب نامنظم و تهوع و استفراغ است.

زمانی که نیاز به مراجعه به پزشک دارید

هنگامی که در مورد درد قفسه سینه صحبت می‌کنیم، همه پزشکان معتقدند که هر نوع درد قفسه سینه نباید نادیده گرفته شود. اگر چه علل این درد همیشه به قلب شما مرتبط نیست، اما می‌تواند با سایر بیماری‌های جدی همراه باشد.

پس اگر هر نوع دردی در قفسه سینه داشتید که همراه با علائم زیر بود به پزشک مراجعه کنید.

درد شدید در زیر سینه به صورتی که احساس می‌کنید کسی قفسه سینه شما را فشار می‌دهد.

هر نوع درد در وسط قفسه سینه

درد در قفسه سینه که به دست چپ یا فک سرایت می‌کند.

درد قفسه سینه که خوب نمی‌شوند.

درد ناگهانی قفسه سینه

استفراغ، تهوع، سبکی سر، ضربان قلب نامنظم یا سریع

تب و لرز

سرفه حاوی مخاط سبز و زرد

مشکل بلعیدن

منبع: سلامتی

انتهای پیام/

علل درد سمت راست قفسه سینه

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۸۶
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۲۰:۴۷ ۲۷ تير ۱۴۰۱
سلام من ۲۶ ساله هستم دو سه روزی میشه که وقتی نوشیدنی سرد مینوشم طرف راست قفسه سینه ام درد میکنه ممنون میشم اگه رهنمایی کنید که چیکار باید بکنم‌
حامد محبی
۲۳:۱۲ ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۱
قفسه سینه سمت راستم درد میکنه موقعی ک نفس عمیق میکشم دردی احساس نمیکنم موقعی ک حال کششی میکنم درد دارم
علي
۰۸:۳۵ ۰۹ اسفند ۱۴۰۰
باسلام
من حدود يك ماهي ميشه زيركتف سمت راستم دردميكنه جهت مداوابه چه پزشكي بايد مراجعه كنم
ناشناس
۰۰:۵۳ ۰۴ اسفند ۱۴۰۰
با سلام من حدود دو ماهه درد قفسه سینه ب سمت راست دارم خیلی شدیده و درد ب طرف شانه سمت راست تازیر کتفم راستم کشیده شده و دردم خیلی شدیده علتش چیه
طالبزاده از بجنورد
۱۰:۵۰ ۲۰ بهمن ۱۴۰۰
سلام وخسته نباشیدحدودا یک ماهه سرفه خشک دارم وموقع خوابیدن قطع میشه اوایل فکر میکردم حساسیته وجدی نگرفتم ولی الان دو سه روزیه که درد درقسمت سمت راست قفسه سینه دارم وبا سرفه ونفس عمیق بیشتر میشه فقط یک قسمت خاص درددارم درجای دیگه پخش نمیشه نمیدونم کیسه صفراست یانه لطفا راهنمایی کنید ممنونم از شما
ناشناس
۱۵:۱۸ ۱۳ بهمن ۱۴۰۰
سلام من ۵ماه هست که به خاطر سنگ‌کیسه‌صفرا کیسه‌صفرا رو برداشتم ولی از همون موقع که برداشتم بعضی‌موقع‌ها همون قسمت کیسه صفرا یعنی زیر سینه سمت‌راست نزدیک پهلوم درد میکنه الان یک چند‌مدتی خیلی دردش زیاد شده میشه راهنمایی کنید
مریم
۱۹:۵۸ ۲۰ دی ۱۴۰۰
درد سینه در سمت راست که طولانی مدته و با سرفه خونی همراه هست از چی میتونه باشه حدود 40 روز پیش کرونا داشته و حدود 47 سال سن و سیگار هم مصرف میکنه
ناشناس
۱۸:۳۸ ۲۱ آذر ۱۴۰۰
سلام من محمد ۲۳ سالمه طرف راستم درد میکنه همون قفس سینه میشه وقتی نفص میکشم درد میکنه خوب نفس عمیق نمیتوانم بکشم این علتیش چیست؟
.....
۱۲:۱۶ ۲۰ آذر ۱۴۰۰
سلام من 17 سالم هست و دخترم حدود 3 ساله به محض اینکه عصبی میشم سمت راست قفسه سینم تیر میکشه و کتف راستمم تیر میکشه انگار چیزیرو توی سینم فرو میکنن و تا مدتی دست راستم بی حال میشه و نمی تونم راحت حرکتش بدم
دکتر هم رفتم پیگیری کردم ولی مشکل خاصی نبود ولی هر وقت درد میگیره حدود چند ساعت ادامه داره
افتادگی دریچه میترال هم دارم ممکن برای اون باشه؟
سامین
۱۳:۵۷ ۲۷ تير ۱۴۰۰
سلام من ۱۵ سالمه قبلا حدودا چند سال پیش هر چند یک بار سمت راست سینم چندثانیه تیر میکشید الان امروز یکسره داره تیر میکشه هر وقت نفس میکشم نمیدونم دلیلش چیه مشکل بینی هم دارم بینیم کمی انحراف داره و گرفتگی ممکنه بخاطر بینیم باشه؟
اسماعیل عاشوری
۱۷:۲۳ ۰۵ خرداد ۱۴۰۰
سلام من روی مبل درازکشیدم یک لحظه قفسه بالای سینه سمت راست انگار دارن سوزن فرو میکنن لطفا بگین مشگل من چی هستش
ناشناس
۲۲:۳۹ ۰۹ فروردين ۱۴۰۰
دردمن یه چند ثانیه هست دیگهچند ثانیه نیست ولی پشت سر هم میگیره مثل اینکه یه چیزی به قفسه سینه ات فشار میاره
علیرضا طباطبایی
۲۲:۱۸ ۱۵ اسفند ۱۳۹۹
سلام ببخشید من ۴۱ سالمه و دوهفته است قسمت سمت راست روی نقطه سینم وقتی دست میزنم و فشار میدم درد میگیره ولی در حالت طبیعی خودش درد نمیکنه فقط فشار میدم درد میگیره البته کمر درد شدیدی هم دارم دوسال پیشم آنژیو پلاستی کردم بار اول با آورژانس آوردم بیمارستان امام و از پا و بار دوم چندماه بعدش از دست سمت راست انجام دادم.الانم ترسیدم که نکنه درد قفسه سینه سمت راستم ربطی داشته باشه به آنژیوم .ممنون میشم راهنمایم کنید که آیا چیز خطرناکه یا نه
ناشناس
۲۰:۴۵ ۰۵ اسفند ۱۳۹۹
من زیر سینه سمت راستم بعضی مواقع تیر میکشه دلیلش چی میتونه باشه؟؟؟
قویدل
۱۴:۰۹ ۲۸ بهمن ۱۳۹۹
پسره ۱۰ساله ای دارم که چند روز از درد سمت راست سینه یعنی زیر سینه رنج میبره علتش چی می‌تونه باشه
ناشناس
۰۳:۲۴ ۱۹ بهمن ۱۳۹۹
سلام من همیشه سینه راستم درد میکند این از ایام طفولیت مانده است هر وقت خنک بخورم درد شدید در سینه ام پیدا میشود
محمد میری خواجه
۰۹:۴۱ ۰۸ بهمن ۱۳۹۹
دنده های سمت راستم درد میکنه خیلی خطرناک یا نه
..
۱۸:۰۹ ۰۹ دی ۱۳۹۹
سلام خسته نباشید . من ۱۵ سالمه و یک ماه تا دوماهه بعضی روزا یدفعه سمت راسته قفسه سینم تیر میکشه و زود قط میشه ، یعنی تقریبا شاید ده تا بیست ثانیه بیشتر طول نکشه ، آیا باید به پزشک مراجعه کنم یا فقط بخاطر استرس امتحاناتمه؟
ف ط
۲۲:۲۶ ۱۲ آذر ۱۳۹۹
به کدام پزشک باید مراجعه کنیم
سلام بعضی ازموقع ها زیر سینه راستم درد میکنه چه علائمی دارد
۱۷:۲۰ ۱۲ آذر ۱۳۹۹
درد زیر سینه ی راست چه علائمی دارد
علی
۱۶:۰۸ ۱۲ آذر ۱۳۹۹
سلام من چندوقته قفسه سینم سمت راست مثل سوختگی درد داره سمت راست پشت وجلودایم هس فقط قفسه سینم علت اون چی هس ممنون میشم
ناشناس
۱۶:۳۹ ۱۱ آذر ۱۳۹۹
سلام من دو سه روزه طرف راست سینه و پشت کتفم موقع نفس کشیدن یا سرفه کردن خیلی تیر میکشه جوری که از نفس میافتم علتش چیه؟
علی رضا
۱۶:۵۶ ۲۷ آبان ۱۳۹۹
با سلام من شیش ماه پیش کبدم پاره شده بود و عمل کردم و الان چند وقتی میشه که قفسه سینه سمت راستم هر چند ساعت یکبار تیر میکشه و ول میکنه ممنون میشم راهنمایی کنید
مینا
۱۹:۰۷ ۱۱ آبان ۱۳۹۹
سلام من یک هفته هس سمت راست بالای قفسه سینه ام درد میکنه بعضا تا کتف راستم هم درد میکنه علتش چی می تونه باشه
زهرا سردشتب
۱۳:۱۲ ۰۵ آبان ۱۳۹۹
سلام درد سمت راست قفسه سینه که به درد پشت یعنی قولنج فشار میاره، و متناوب هست از چی میتونه باشه ضمن اینکه نخ مشکل قلبی دارم نه کرونا حتی اسکن ریه هم انجام دادم از این لحاظ مشکلی ندارم ولی علت درد رو نمیدونم نفس رو بریده ولی سرفه ندارم
ناشناس
۱۵:۰۲ ۰۴ آبان ۱۳۹۹
سلام من ۳۴ سالمه الان چند ماهی میشه درد قفسه سینه در سمت راست دارم دردش گردن و قسمت پشت قفسه سینه م در سمت راست از کمر رو هم درگیر می کنه درحالت استراحت هم دردش هست حتی با دردش بعضی شب ها از خواب بیدار میشم البته من پارسال ذات الریه شدید هم داشتم لطفا راهنمایی م کنید
فاطمه
۰۰:۱۸ ۰۲ آبان ۱۳۹۹
با سلام من 21 سالمه و الان تقریبا یک هفته میشه که به طور ناگهانی مثلا هنگام خنده کردن زیر سینه سمت راستم تیر میکشه و درد وحشت ناکی داره به طوری که برای چند ثانیه میگیره و حتی نمیتونم نفس بکشم و گاهی این درد یهویی تو حلقمم احساس میکنم یعنی زمانی که تیر میکشه قفسه سینه و حلقمم درد شدید میگیره و از پشت مهرهای سینه ای هم در سمت راست درد زیادی دارم تقریبا همیشه از ظهر شروع میشه تا آخر شب فقط زمانی که به پشت بخوابم درد نداره زمان ایستادن نشستن و راه رفتن درد شدیدی داره ممنون میشم نظرتون رو بگید
سیامگ
۱۷:۴۶ ۱۱ اسفند ۱۳۹۹
منم درد دارم
هانیه
۲۱:۰۸ ۲۲ مهر ۱۳۹۹
بسیار مفید ومختصر و کاربردی
مریم
۲۲:۲۶ ۱۶ مهر ۱۳۹۹
سلام من ۳۷سالمه یه چند وقتی هست سینه راستم ازسمت بالا رو به پایین مثل اینه که سوزن داخلش میره دردم میگیره اما امروز از ظهر تا به الان بیشتر از ده بار اینجوری میشم لطفا بگید علتش چیه
ناشناس
۲۲:۳۳ ۱۴ مهر ۱۳۹۹
سلام من حدود چند ساعت است که قفسی سینه سمت راستم میسوزه
سوسن
۱۴:۴۴ ۱۳ مهر ۱۳۹۹
سلام من از شب تا حالا پشت شانه راستم درد داره و وقتی به پشت می خوابم درد احساس نمیکنم وقتی به پهلو می خوابم دردش شدید میشه با حرکت دست راست هم درد تحریک میشه و هنگام تنفس هم درد تشدید پیدا میکنه علتش چیست چه باید بکنم لطفا راهنمایی کنین
بهروز معصومی
۱۴:۵۲ ۲۵ شهريور ۱۳۹۹
سلام خدمت دکتر عزیز من چند روزه سمت راست سینه ام درد خفیف داره بعضی اوقات بسختی نفس میکشم دیشب رفتم اورژانس گفتش کم استرس داری و نوار قلبم هم خوب بود الان که دارم تایپ میکنم به سختی نفس میکشم .چیکار کنم؟
بهارهدرددددردد
۱۳:۵۲ ۱۳ مرداد ۱۳۹۹
دردزیر قفسیه سینه سمت راست بعد از خوردن حبوبات
صادق بهرامی
۱۹:۰۰ ۰۸ مرداد ۱۳۹۹
سلام من قفسه سینم سمت راست گاهی یکم درد ضعیف داره ولی دردش شدید نیست مثل مور مور میکنه بعدش قطع میشه باز دوباره همین حالت دلیلش چیه ممنون
فرهاد
۱۷:۳۰ ۰۸ مرداد ۱۳۹۹
سلام
یه دردی رو قفسه سینم نزدیک قفسه سمت چپ که با بالا پائین کردن دستم به سمت شانم یه وقت های هم زیر پاروکتف راستم میزنه علت چیه
اسرا
۱۴:۱۰ ۰۵ مرداد ۱۳۹۹
ببخشید من هروز بدنم درد می‌کنه.الانم قفسه سینه ام در سمت راست درد می‌کنه.باید چیکار کنم؟در ضمن پشتم با معده ام با شکمم درد میگیره!
علی قادری
۱۱:۵۶ ۳۱ تير ۱۳۹۹
سلام سینه ام در سمت راست می سوزد وگاهی درد در دست راست احساس می کنم وگلو در شبها که می خوابم فکر می کنم روی گلوم چیز در حال حرکت است مثل مورمور کردن درضمن در سالهای قبل در این فصل طوری سرفه می گرفتم که زمین گیر می شدم فقط در همین ماه برج چهار در حدوددو هفته پیش نیز شبها طب وپادرد ومعده هم کار نمی کرد که بعد از سه روز خوب شدم این علام چه بیماری است با
فریده
۱۲:۱۲ ۲۵ تير ۱۳۹۹
سلام
وقت بخیر
من سه چهار روزه ک سمت راست زیر سینه م بطور ناگهانی تیر میکشه و سریع خوب میشه تقریبا به سمت زیر بغل هستش ،ممکنه مشکلی جدی باشه ؟البته استرس هم دارم این مدت
سمیه
۰۰:۴۳ ۱۸ تير ۱۳۹۹
سلام خسته نباشید....پسرمن قرص لوبل برای تشنج میخوره یه روز بدون آب قرص رو خورده و الان ۲ روزه میخواد غذا بخوره میگه قفسه سینه به سمت راست درد میگیره البته این درد فقط همراه خوردن غذا خودش رو نشون میده ، مایعات میخوره دردی احساس نمیکنه...به نظرتون چکار کنم....ممنون
ناشناس
۰۲:۴۲ ۱۷ تير ۱۳۹۹
سلام اقای دکتر من قفسه سینم شبا که می خوابم درد می گیره قبلا هر دو سه ماهی یک بار درد میگرفت ولی الان نه هر شب که می خوابم درد میگیره دردش مثل اینه که وقتی ادم بغز میکنه دل درد میگیره این جوریه
علی نعامی
۲۰:۵۱ ۲۴ خرداد ۱۳۹۹
سلام آقای دکتر حالاحدود ۴روز درد شدید دارم تو دندهای قفس سینه سمت راست نمیدانم استخان قفسه سینه سمت راست شکسته نمیتونم بلند بشوم یا سمت راست بخوابم یا سرفه کنم درد شدید دارم حالا فقط روی کمرم خوابیدم نمیتونم حرکت کنم انگار چاقو گزاشتن بغلم تا تکون بخورم درد شدید شروع میشه لطفاً راهنمایم کنید هیچ تب یا استفراغ ندارم فقط سینم
وحید
۱۶:۳۴ ۲۲ خرداد ۱۳۹۹
سلام بنده نزدیک چند روزه سینه راستم درد میکنه درست نزدیک زیر بغلم احساس میکنم شکسته ولی کسی باورم نداره
کیانوش
۲۲:۱۹ ۱۸ خرداد ۱۳۹۹
سلام آقای دکتر من بعضی اوقات سمت راست سینه ام درد می‌گیرد موقعی که سمت راست بدنم درد میگیره تکون میخورم راه میروم درد می‌گیرد این اتفاق گاهی اوقات میفتد بعد آب لیمو میخورم بهتر می شوم گاهی اوقات هم بعد غذا خوردن قلبم درد میگیره اما آب لیمو آب غوره ... میخورم بهتر می شوم مشکل این درد ها چی است لطفا جواب بدید آقای دکتر...
ناشناس
۲۲:۱۸ ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۹
دو هفته هست که زیر سینه طرف راست و پشت سینه و کتف درد سنگینی دارد و درد شدید دست راستم هم میگیرد و بیشترین موقع درد هنگام استراحت است
ناشناس
۰۱:۲۱ ۳۱ فروردين ۱۳۹۹
سلام،دوسه روز پیش هنگام کار کردن زیر قفسه سینم درد گرفت که بیشتر گرایش به سمت راست داره،در حالت عادی خوبم اماهنگام چرخیدن به سمت راست درد میگیره میخواستم ببینم علت چی هست،ممنون
ناشناس
۰۷:۴۵ ۲۶ فروردين ۱۳۹۹
سلام من احساس کمی سنگینی در زیر قفسه ی سینه دارم وهم اینکه تپش قلب واحساس سرمامیشه علتشو بگین
آریا
۲۱:۳۷ ۲۰ فروردين ۱۳۹۹
من چند روزه سمت راست قفسه ی سینم درد می کنه بعضی موقه ها تپش قلب نامنظم و سرفه های خشک دارم من چه مریضی دارم
هادی
۰۵:۳۰ ۲۰ فروردين ۱۳۹۹
درود فراوان بر شما
چهار روز پیش ابتدا درد پشت کمر سمت راست داشتم بعد از اون به سمت جلو زیر سینه سمت راستم اومده الان هم کمر و سینه ام درد میکنه که سینم دردش بیشتره هیچ علائم دیگری هم ندارم با مسکن هم دردش کم نشده لطفا من رو راهنمایی کنید
سپاسگذارم
شيوا
۰۱:۴۰ ۱۷ فروردين ۱۳۹۹
من ٢ روزه سمت راست قفسه سينه ام تقريبا زير سينه درد و سوزش دارم هر از گاهي هم سرفه ميكنم ممكنه مربوط به كرونا ويروس باشه؟ خيلي نگرانم
الناز
۱۰:۰۹ ۲۵ اسفند ۱۳۹۸
سلام من چند روزی که وسط قفسه سینه ام درد داره به طوری که وقتی به پهلو دراز میکشم فشاری احساس میکنم هرزگاهی هم سرفه میکنم تنگی نفس ندارم آیا این میتونه علایم عفونت ریه یا خدای نکرده ویروس کرونا باشه؟؟؟ نیاز هست که به درمانگاه مراجعه کنم یا عکس از ناحیه قفسه سینه ام بندازم تا خاطرجم بشم؟؟؟؟
پرستو
۲۳:۴۳ ۲۴ اسفند ۱۳۹۸
سلام دو روزه بالای سینه ام سمت راست درد و سوزش شدیدی احساس میکنم امروز با خوردن مقداری سیر این درد بدتر شد میشه راهنماییم کنید
حضرتعالی
۲۲:۳۳ ۱۵ فروردين ۱۳۹۹
ابجی عزیزم شما اصلا و اصلا نگران نباشید و خونسردی خود را حفظ کنید...
الحمدلله رب العالمین شما مشکل خاصی ندارید.
علایم رفلاکس یا برگشت اسید معده به مری را دارید که به راحتی با تجویز داروی صلاحدید پزشک داخلی قابل حل شدن میباشد ...
ارزوی صحت جسمی رو روحی پایدار را برای همه ی مردم سر زمینم دارم...
محمدرضا
۱۸:۲۲ ۱۶ اسفند ۱۳۹۸
سلام دوروزه ك سخت نفس ميكشم قسمت بالاي سينم يني وسط سينم دردميكرد الان سمت راست سينم درد ميكنه البته زيادنيستش ولي هنوز نفس خوب نميكشم ميخواستم بدونم علتش چي ميتونه باشه
سجاد
۱۲:۴۸ ۱۴ فروردين ۱۳۹۹
منم این علائمو دارم
ویروس کروناعه بنظرت؟
هستی
۱۷:۰۲ ۱۱ اسفند ۱۳۹۸
سلام درد درقفسه سینه همراه باسوزش در مدت سه الی چهار روزنشانه چیست ؟؟
امید
۰۰:۵۲ ۲۳ بهمن ۱۳۹۸
سلام..بعضی وقتا بالای سینه سمت راست درد میگره علت چیست
انور39سالمه
۱۵:۳۷ ۲۳ دی ۱۳۹۸
سلام دکترجان من 39سالمه مدتیه ی درد نسبتاشدید طرف راست شکمم زیرقفسه سینه احساس میکنم که باعث نگرانیم شده دهنم همیشه مزه تلخی میده وآب دهانمم همیشه زردمایل به قهوه ای تیره است لطفا منوراهنمایی بفرمایید یادآورمیشم اینجانب سیگاری نیستم
سعید
۰۰:۱۱ ۲۰ فروردين ۱۳۹۹
سلام.احتمالا سنگ کیسه صفرا دارید.حتما یک سونوگرافی بروید
ناشناس
۰۹:۴۶ ۲۰ دی ۱۳۹۸
سلام از لطف تمام کادر پزشکان فعال سپاسگزارم .انشاا لله
همیشه سالم باشند....
علی قلی
۱۶:۳۵ ۲۵ آذر ۱۳۹۸
با سلام چندروز
پیش حدسه کردم وازآن روز به بعد دنده سمت راست درد می کند
Mahsa
۱۲:۳۳ ۱۴ آذر ۱۳۹۸
سلام به مدت یک سال هست که استخوان های زیر سینه سمت راستم فقط مواقعی که دستم بهش بخوره یا فشار بدم درد میگیره بنظرتون علتش چیه لطفا پاسخ بدید ممنون
غراوی
۲۱:۳۷ ۱۳ آبان ۱۳۹۸
سلام زیر قفسه سینه سمت راستم درد میکنه ازبعدظهری هنگام کارکردن موقع بلند کردن سنگ موقع سرفه کردن یه خورده درد داره موقعی که خوابیده باشی هنگام بلند شدن دردش بیشترمیشه
محسن
۱۳:۳۷ ۱۳ آبان ۱۳۹۸
سلام من 14 سالمه ناحیه راست سینه ام یعنی مخالف قلب در مدرسه بود داشتم قدم میزدم یکدفعه درد در آن ناحیه کشید و حتی میخابم درد بیشتر میشود و صحبت هم نمیکنم کمی درد میکند از نطر شما مشکلک چبه آقای دکتر
سمیه
۱۵:۳۳ ۰۲ آبان ۱۳۹۸
سلام منم قفسه سینم درد دارم و وقتی نفس میکشم نمیتونم نفسمو کامل بکشم قفسه سینم دردش بیشتر میشه ممنون میشم اگه بهم توضیح بدید
حسام
۰۵:۳۴ ۲۵ مهر ۱۳۹۸
با سلام و وقت بخیر خدمت شما سروران گرام ،
بنده سمت راست قفسه سینه ام درد دائمی دارم ، لطفا راهنمایی کنید به چه دکتری مراجعه کنم ، ممنون میشوم اگر در این مورد منو راهنمایی کنید، باسپاس فراوان از لطف بیکران شما.
ناشناس
۱۲:۳۶ ۲۰ مهر ۱۳۹۸
سلام و عرض ارادت. خسته نباشید. من در سمت راست قفسه سینه در ددارم به طوری که خودم با دست روی آن میگذارم که کمی دردش کمم شود. کمی هم حالت تهوع دارم لطفاً توضیحات بیشتر در مورد این موضوع را به من اطلاع رسانی کنید
مصطفی
۲۰:۵۵ ۱۸ مهر ۱۳۹۸
درود.آقای دکتر نزدیک دوماه میشه که قسمت سینه سمت راست در یک نقطه با یک درد تیز شروع میشه و این درد کم کم گسترده میشه به سمت اطراف سینه راست و پشت سینه میریزه و این روند تا نیمساعت ادامه دارد و هر دوسه روز تکرار میشه و گاهی با خوردن غذا و یا عصبی شدن هم کمی درد در همان محل احساس میشه ور ضمن کبد بنده چرب میباشد و ناراحتی معده از نوع هلیکوباکترپیلوری هم دارم.چربی خون و قند ندارم.محبت نمایید جوابی بدید که باید چکار کنم.
امیرحسین
۰۰:۳۴ ۱۶ مهر ۱۳۹۸
منم یک روزه موقع نفس کشیدن قفسه سینه سمت راستم درد میگیره لطفا علتو بگین
هادی
۱۱:۱۶ ۲۳ شهريور ۱۳۹۸
سلام،من روی سینه سمت راستم بالای نوک سینه ام احساس گرفتگی میکنم ،دست چپمم بعضی اوقات درد میگیره،سمت راست گردنم هم احساس خفیف گرفتگی میکنم،و اینکه با استراحت کردن بهتر میشم ولی با فعالیت روزانه برمیگردم به همون حالت ها، پیش چه دکتر متخصصی برم؟
حمزه نبیگل
۱۱:۲۲ ۱۸ شهريور ۱۳۹۸
با سلام
امروز صبح که خاستم بلند شوم یک دفعه ازسمته معده شروع وبه پهلوهاو اخر به مثتانه ...خیلی درد کشیدم حدود ۴...۵...ساعت
لطفا راهنماییکنید
حمید
۰۰:۳۴ ۱۰ شهريور ۱۳۹۸
سمت راست ازمن موقع نفس کشیدن درد دارد لطفا راهنمایی کنیم
سحر
۱۹:۵۱ ۰۹ شهريور ۱۳۹۸
با سلام من ۱۵ سال دارم و بعضی وقتها به ندرت یکهو سمت راست قفسه سینه ام تیر میکشد اما درد نمیکند بیشتر شبیه به تیر کشیدن است این نشانه چیست؟
این علاعم همیشگی نیست شاید دو سه ماه یک بار که در حدود یک ساعت هی تیر می کشه ول میکنه بعد دوباره تیر میکشه
فاطمه
۱۸:۵۳ ۰۹ شهريور ۱۳۹۸
سلام من مدت ۱۵ روز هست که درد شدیدی در پشت قفسه سینه سمت راست قسمت میانی درد دارم دکتر رفتم گفت عضلانی یه آمپول نوشت زدم هیچ تاثیری نداشت الان همون طوره حتی نفس عمیق میکشم درد میاد هیچ علائم دیگه مثل حالت تهوع و تپش قلب وسردرد و..‌‌ندارم چیکار کنم؟به چه دکتری مراجعه کنم؟؟
شیوا
۱۲:۲۸ ۰۹ شهريور ۱۳۹۸
با سلام همسر من حدود 2 ماه هست که در سمت راست فوقانی قفسه سینه درد دارد و این درد گاهی به پشت هم می زنه ، سونوگرافی شکم و لگن انجام داده و تمام اعضا سالم هست. آمپول گرفتگی عضلات و d3 هم زده ، قرصهای تنظیم کننده خواب هم دکتر بهش داده که اگر عصبی باشه برطرف بشه اما هنوز درد داره اگر می شه راهنمایی بفرمایید که چه کنیم
احمد رضا
۲۲:۰۱ ۰۴ مرداد ۱۳۹۸
سلام.من هر چند ماهدرد قفسه سینه که امتدادش تا پشت سرم لطفا دلیل چیست. دردشم تیز. تا 20 دقیقه طول میکشهلطفا راهنمایی کنید
حانی
۱۶:۳۷ ۲۹ تير ۱۳۹۸
درد زیر سینه راست حسابی اذیتم میکنه با نفس کشیدن عم درد و حس میکنیم
بهرام
۱۹:۲۴ ۲۱ تير ۱۳۹۸
سی تی اسکن از ریه هام گرفتم بطور اتفاقی روی قفسه سینه، دنده‌ سمت راست توده کوچک نمایش داده شد، البته هیچ علاعمی درد وسوزش ندارد، نظر شما چیست
ناشناس
۲۲:۱۱ ۳۱ خرداد ۱۳۹۸
سلام نزدیک ۵سال دردشانه دارم دکتر زیادرفتم ولی خوب نشدم لطفا راهنمایی کنید
احمد
۰۰:۴۵ ۲۶ خرداد ۱۳۹۸
سلام من کل طرف راستم درد میکنه علت چیه از قفسه سینه گرفته دست وپا و پهلو ولگن یعنی از سر تا پا میشه جواب بدین
علی محمدی کرجان
۲۲:۰۳ ۱۷ خرداد ۱۳۹۸
سلام مدتی است موقع سرفه درقسمت راست قفسه سبنه سوزش شدیدی دادم
انا محمدی
۲۲:۰۲ ۱۲ خرداد ۱۳۹۸
سلام چند وقت درسمت راست قفسه سیینه درد دارم مشکلم چیه
حسین
۲۳:۴۵ ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۸
سلام وخسته نباشی خدمت دوست عزیزی که این مقاله باارزش روتهیه ودردسترسی عزیزان قرار داده...خسته نباشی خدمت دوست یادوستان عزیز...خداقوت
اصغری
۱۷:۳۶ ۱۲ فروردين ۱۳۹۸
من قفسه سینه ام درداره حالت استفراغ دارم استفراغ نمیکنم استرس دارم قلبم تپیشداره بدنم لرزه داره کمکم سور فه دارم بیشر درد قفسه سینه وپهلو ام وسمتی راستم درد داره من کدام داکتور مراجیعه کنم
ناشناس
۲۳:۰۳ ۱۵ بهمن ۱۳۹۷
سلام منم همین طور درد توانم رابریده
ناش
۲۰:۰۹ ۲۹ اسفند ۱۳۹۹
دردسینه ازطرف راست که ازجلو وهم ازپشت دردمیکنه مشکل چی وچی بخوره خوب بشه
ناشناس
۰۷:۰۸ ۰۶ بهمن ۱۳۹۷
درمانش چیست
محمدرضا
۰۰:۱۷ ۱۰ بهمن ۱۳۹۷
سلام من چند مدتیه که درد سمت راست قفسیه سینه دارم ولی یک نقطه از قفسه سینه درد دارم مشکلم چیه
hosein mirzaee
۰۹:۰۰ ۰۱ خرداد ۱۴۰۰
سلام صبخیر از دیشب چنان دردی سمت راست قفسه سینم شروع شده که نفس کشیدن واسم سخت شده نفس که میکشم ببینی دردش چند برابرسینه مجبورم با دهان نفس بکشم. میشه بگین چارش چیه ممنون میشم باتشکر