سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بازگشایی مدارس و مراکز آموزشی با طعم افزایش ترافیک در کلان شهر مشهد

حدود دو هفته از آغاز سال تحصیلی می گذرد و هر روز شاهد شور و نشاط دانش آموزان و رفت و آمدشان به مدرسه هستیم، اما این رفت و آمد دانش آموزان با رعایت نکردن قوانین راهنمایی و رانندگى توسط بعضی از والدین و سرویس‌های مدارس برخی مشکلات را هم ایجاد کرده است .

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ عالمى راننده سرویس یکى از مدارس شهر مشهد می‌گوید:  بعضی از رانندگان سرویس مدارس و والدین دانش آموزان در زمان تعطیلی مدارس علی الخصوص مدارس حاشیه خیابان‌های اصلی مشهد با دوبله و سوبله پارک کردن و پارک کردن در مسیر‌هایی که تابلو پارک مطلقأ ممنوع نصب شده از قوانین راهنمایی و رانندگى سرپیچی می‌کنند و متأسفانه مأموران راهنمایی و رانندگى هم حضورى کمرنگ دارند تا با رانندگان متخلف برابر با قانون برخورد کنند.

با پدرى صحبت می کنم که خیلی پایین‌تر از درب خروجی مدرسه منتظر فرزندش است او توضیح می دهد نقش والدین هم در تسهیل این ترافیک سنگین بی تأثیر نیست و به والدین توصیه می‌کند  هنگامی که بدنبال فرزندشان می روند وسایل نقلیه شان را در محل‌هایی پارک کنند که برای سایر ین مزاحمت ایجاد نکند.

معضلى که علاوه بَر رانندگانى که از مسیر می گذرند کَسبه مجاور مدارس رو هم آزرده کرده است.

سرکار خانم قدسی مدیر یکى از مدارس مشهد می‌گوید: مدرسه ما نزدیک چهارراه پرترددی واقع شده است و متأسفانه صبح‌ها و ظهر‌ها ماشین‌ها با سرعت بسیار بالا بدون توجه به حق تقدم و تابلوى به مدرسه نزدیک می شوید از چهارراه می گذرند و گاهی خطراتی را برای دانش آموزان بوجود می‌آوردند.

وی ادامه داد: بنده شخصأ بار‌ها و بار‌ها برای پیگیری این مشکل به شهرداری، آموزش و پرورش و راهنمایی و رانندگى نامه نوشتم که تا کنون ترتیب اثر داده نشده است.

برای پیگیری این موضوع به سراغ رئیس پلیس راهنمایی و رانندگى خراسان رضوی رفتیم تا در مورد تمهیدات پیش بینی شده راهنمایی و رانندگى در معابر و خیابان‌های منتهی به مراکز آموزشی و مدارس بیشتر توضیح بدهند.

سرهنگ محمد باقر سلیمی گفت: در ٨٠٠ نقطه معابر شهری استان خراسان رضوى که عمومأ مدارس و مراکز آموزشی هستند که نیاز به پوشش ترافیکى دارند در قالب طرح ویژه کنترل مدارس از ابتدای مهر تا پایان مهر مأموران راهنمایی و رانندگى در خیابان‌های مجاور مدارس مستقر می‌شوند و علاوه بَر کمک به تسهیل ترافیک با رانندگان متخلف برخورد قاطع خواهد شد.

با رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی به ویژه در خیابان‌های مجاور در مدارس و مراکز آموزشی به حقوق سایر شهروندان بیشتر احترام بگذاریم.

انتهای پیام // م. ا
 
 


باآغاز سال تحصیلی  ترافیک در کلان شهر مشهدافزایش یافت

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.