سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پیرترین شهر لرستان بروجرد است

رئیس اداره بهزیستی بروجرد با بیان اینکه بروجرد پیرترین شهر لرستان است، گفت: در حال حاضر ۲۱.۳ درصد جمعیت این شهرستان بالای ۶۰ سال سن دارند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ رضا پیردایه  رئیس اداره بهزیستی بروجرد اظهار داشت: از سال ۸۳ شورای سالمندان در کشور با تشکیل جلسات به طور گسترده در سطح کشور فعالیت داشته است که به تبع آن در لرستان و بروجرد نیز جلساتی نیز برگزار شده است.

وی، افزود: در بروجرد نیز این شورا با ریاست و نظارت فرمانداری و برخی از دستگاه‌های اجرایی به عنوان اعضای شورای سالمندان در بروجرد ایجاد شده است و دبیرخانه آن را اداره بهزیستی برعهده دارد.

رئیس اداره بهزیستی بروجرد با بیان اینکه بروجرد پیرترین شهر از نظر وجود سالمندان در لرستان است، تصریح کرد: با توجه به حساسیت‌های رسیدگی به سالمندان کشور در سال ۱۳۹۵ نامه‌ای ارسال شد تا این شورا هم در بروجرد فعال شود.

پیردایه، ادامه داد: برخی از ادارات عضو در شورای سالمندان مانند شهرداری متاسفانه مصوبات جلسات گذشته را که قرار بوده عملیاتی کند اجرا نکرده است.

وی، خاطر نشان کرد: همچنین شبکه بهداشت و درمان بروجرد موظف به پیگیری و ایجاد دو پایگاه غربالگری در شهرستان بوده که انجام شده است.

رئیس اداره بهزیستی بروجرد، گفت: در حال حاضر دو مرکز نگهداری سالمند به نام مرکز حضرت امام علی (ع) برای نگهداری مردان سالمند و مرکز حضرت فاطمه زهرا (س) برای نگهداری زنان سالمند در بروجرد فعالیت می‌کند.

پیردایه با بیان اینکه در این دو مرکز ۵۰ سالمند زن و مرد نگهداری می‌شود، اظهار داشت: در حال حاضر مرکزی از سوی بخش خصوصی به نام بنیاد فرزانگان در شهرستان بروجرد راه اندازی شده است.

وی، یاد آور شد: همچنین خانه امید برای رفاه حال بازنشستگان در حال ساخت است و امیدواریم با ایجاد این مراکز در شهر، سالمندان از شرایط بهتری برخوردار شوند.

رئیس اداره بهزیستی بروجرد، گفت: بیش از ۱۲.۳ درصد جمعیت شهرستان بالای ۶۰ سال سن دارند.

انتهای پیام/م

بروجرد پیرترین شهر لرستان

برچسب ها: بهزیستی ، خانواده
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.