سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ادعای ولیعهد سعودی: تمام نفت ایران را در بازار جایگزین کردیم

در حالیکه بهای نفت به دلیل کاهش عرضه جهانی آن به بالاترین رقم در چهار سال گذشته رسیده، ولیعهد سعودی ادعا کرد کشورش با کمک دیگران، کاهش نفت ایران را جبران کرده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از بلومبرگ، محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی در مصاحبه‌ای ادعا کرد کشورش با کمک اعضای اوپک و غیراوپک به خواسته آمریکا عمل کرده و برای کنترل قیمت‌ها در بازار، کاهش نفت صادراتی ایران را جبران کرده است.

او در ادامه مدعی شد عربستان سعودی و سایر تولیدکنندگان نفت طی ماه‌های اخیر تولید خود را ۱/۵ میلیون بشکه در روز افزایش داده و به ازای هر بشکه نفتی که از تولید ایران کاسته شده، ۲ بشکه نفت وارد بازار کرده‌اند.

این ادعای ولیعهد سعودی در حالی مطرح می‌شود که بهای نفت طی هفته گذشته به دلیل کاهش عرضه جهانی آن به بالاترین رقم خود در چهار سال اخیر (۸۶ دلار در هر بشکه) رسید.

خبرگزاری رویترز نیز اخیرا گزارش داد علی‌رغم تلاش برخی اعضای اوپک برای افزایش تولید خود، تولید نفت اوپک در ماه گذشته تنها ۹۰ هزار بشکه در روز افزایش پیدا کرده است.

بن سلمان همچنین در این مصاحبه مدعی شد کشورش در حال حاضر ۱۰ میلیون و ۷۰۰ هزار بشکه نفت در روز تولید می‌کند و اگر بازار نیاز داشته باشد می‌تواند یک میلیون و سیصد هزار بشکه دیگر هم تولید کند.

اما بسیاری از کارشناسان و صاحب‌نظران بازار نفت معتقدند که عربستان نمی‌تواند به سرعت و بدون سرمایه‌گذاری اولیه به این ظرفیت (تولید ۱۲ میلیون بشکه نفت در روز) دست یابد یا آن را برای مدت زمان زیادی حفظ کند.


بیشتر بخوانید: آیا عربستان می‌تواند درخواست ترامپ را برای افزایش تولید نفت اجابت کند؟


انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
محمدرضا
۱۰:۰۱ ۱۴ مهر ۱۳۹۷
اکثر کشورهایی که به آمریکا اعتماد می کنند یه روز بدجور میخورن زمین الان اونها(عربستان) روزای خوبشونه
محمدرضا
۱۰:۰۱ ۱۴ مهر ۱۳۹۷
اکثر کشورهایی که به آمریکا اعتماد می کنند یه روز بدجور میخورن زمین الان اونها(عربستان) روزای خوبشونه
ناشناس
۰۷:۴۹ ۱۴ مهر ۱۳۹۷
با سلام
آل سعود در خباثت ،خیانت و جنایت دست همه را از پشت بسته لذا اگر با دنباله های ابوالهب و ابوجهل زمان برخورد شایسته صورت نگیرد هر روز پر رو تر خواهند شد لذا از هر طریق ممکن بایستی مهلکترین ضربات اقتصادی و نظامی و ... به این رژیم خونخوار وارد شود و هزینه های گستاخی های این رژیم را بایستی هر چه بیشتر کرد و بابد با تبلیغات وسیع در خصوص نوکری این رژیم به آمریکا و اسرائیل در میان ملل اسلامی آنها را منزوی کرد .
امیر
۲۳:۳۴ ۱۳ مهر ۱۳۹۷
با بستن تنگه هرمز یک بشکه هم نمیتونی صادر کنی نوکر آمریکا
ناشناس
۰۹:۱۵ ۱۴ مهر ۱۳۹۷
حالشون رو باید گرفت فقط یک موشک برا ای جنایتکاران کافیه