سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

استونی، مرکز پولشویی جهان!

استونی در حال حاضر به یکی از بزرگ‌ترین مراکز پولشویی جهان تبدیل شده است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، استونی که چهارده برابر کوچکتر از فرانسه است در حال حاضر به یکی از بزرگ ترین مراکز پولشویی جهان تبدیل شده است.

بر این اساس، استونی واقع در حوزه دریای بالتیک از نظر مساحت چهارده برابر کوچکتر از فرانسه است اما تحقیقاتی که درباره فساد مالی در این کشور صورت گرفته حاکی از آن است که این کشور در حال حاضر به مرکز جهانی پولشویی تبدیل شده است.

تحقیقاتی که وزارت دادگستری آمریکا انجام داده است نشان می دهد شاخه "دانیش دانسک بانک" Danish Danske Bank در استونی در کانون یک رسوایی پولشویی به ارزش دویست میلیارد یورو (دویست و سی میلیارد دلار) قرار گرفته است.

مسئولان این بانک اعلام کردند وزارت دادگستری آمریکا در چارچوب یک تحقیق کیفری مرتبط با شعبه دانیش‌دانسک‌بانک در استونی از آنها درباره برخی مسائل درخواست اطلاعات کرده است و آنها نیز در این زمینه همکاریهای لازم را انجام می دهند.

ماه گذشته این بانک اعلام کرد از یک رشته عملیات نقل و انتقال بانکی مشکوک به ارزش کلی دویست و سی میلیارد دلار از طریق شعبه این بانک در استونی در فاصله سالهای 2007 و 2015 خبر داد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.