سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

جاری شدن روان آب ها در خیابان های پنج شهر مازندران

بارش های رگباری باران که از بعدازظهر امروز در مازندران آغاز شده است تاکنون خسارت جانی و مالی نداشته است.

احمدی مدیرکل مدیریت بحران استانداری مازندران در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،گفت: بارش های رگباری از بعدازظهر امروز در همه شهرهای استان بخصوص در مناطق کوهستانی و ارتفاعات با شدت بیشتری شروع شد و این ناپایداری جوی به گفته کارشناسان هواشناسی استان تا عصر فردا ادامه دارد.

وی افزود: بارش باران تا کنون در شهرهای رامسر ، تنکابن ، عباس آباد ، جویبار و بهشهر سبب جاری شدن رواناب در خیابان ها و معابر عمومی شده است .

احمدی گفت: در روستای بالادست و کوهستانی این پنج شهر که شدت بارندگی زیاد بود، خوشبختانه به منازل مسکونی و باغات تاکنون خسارت وارد نشده است .

مدیرکل مدیریت بحران استانداری مازندران افزود : این ناپایداری جوی و  خطر جاری شدن سیلاب ، روان آب و آبگرفتگی معابر تا عصر فردا وجوددارد و برشدت بارندگی های سیل آسا از امشب افزوده می شود .

وی به شهروندان توصیه کرد به هشدارهای هواشناسی و مدیریت استان توجه جدی داشته باشند و ساکنان دائم و موقت مستقر در حاشیه رودخانه در صورت جاری شدن سیلاب نسبت به تخلیه منازل خود اقدام کنند.

احمدی از آماده باش کامل نیروهای امدادی ، خدمات رسان شامل هلال احمر ، راهداری ، شهرداری ، شرکت آب منطقه ای و توزیع برق غرب و مرکز استان ، اداره کل منابع طبیعی و شرکت پخش فراورده های نفتی و شرکت غله ، بخشداری ها و دهیاری ها خبر داد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری مازندران گفت : شرکت پخش فراورده های نفتی  مبنی بر آمادگی و ذخیره سازی مواد نفتی ، بنزین ، گازوئیل و نفت و توزیع نفت سفید در مناطق کوهستانی و بالا دست در آماده باش قرار دارند.

وی افزود: شرکت آب منطقه ای مازندران نیز برای پیشگیری از سیلاب لایروبی انهار و رودخانه های شهری و روستایی را در دستور کار قرار داده است .

احمدی از شهرداری ها خواست تا نسبت به کنترل و استحکام  تابلوهای تبلیغاتی نصب شده در سطح جاده ها ، هرس درختان کنار تیره برق هادر پیاده روها و کنترل وضعیت درختان کهنسال اقدام کنند.

وی گفت: شهروندان از پارک کردن خودرو ها در کنار ساختمانهای نیمه کاره و درحال ساخت خودداری کنند.
 
انتهای پیام / آ

هشدار مدیریت بحران مازندران  به  ساکنان دائم و موقت مستقر در حاشیه رودخانه مازندران 

برچسب ها: حوادث ، بارش باران
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.