سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مقتدی صدر: خواهان آن هستیم که کابینه عراق به دور از فشار‌های حزبی و طائفه‌ای تشکیل شود

رئیس جریان صدر عراق گفت از نخست‌وزیر جدید این کشور خواسته است تا دولت را به دور از فشار‌های حزبی و طائفه‌ای تشکیل دهد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از پایگاه اینترنتی سومریه نیوز، مقتدی صدر، رئیس جریان صدر عراق، گفت از نخست وزیر جدید این کشور خواسته است تا دولت را به دور از فشارهای حزبی و طائفه ای تشکیل دهد. وی افزود توانست کاری کند تا نخست وزیر جدید، فردی مستقل و به دور از فساد دولت سابق باشد.

صدر در پیامی در صفحه خود در توییتر نوشت: ما گام های اصلاح را آغاز کردیم و امروز تا حد توان آن را تکمیل می کنیم. وی افزود: از مرجعیت والا و همه کسانی که از ما حمایت و به ما اعتماد کردند سپاسگزاری می کنیم.

رئیس جریان صدر همچنین افزود: ما (از نخست وزیر) خواستیم تا کابینه خود را به دور از فشارهای حزبی یا سهمیه بندی های طائفه ای و نژادی تشکیل دهد. درخواست کردیم تا از جریان ما هیچ وزیری برای هیچ وزارتخانه ای نامزد نشود و موافقت کردیم تا به (نخست وزیر) مهلت یک ساله بدهیم تا موفقیت های خود را در برابر خدا و مردم به اثبات برساند.

مقتدی صدر خواهان آن شد تا نخست‌وزیر جدید عراق بر اساس اصول درست، به طور جدی اقدام و تلاش کند و از انحصار قدرت و پست ها در دست خود دوری کند. وی تصریح کرد: یا باید اصلاحات به طور تدریجی پیروز شود و یا اینکه مردم، قیام خواهند کرد.

رهبر جریان صدر همچنین، پیروزی «برهم صالح» برای تصدی پست ریاست جمهوری عراق را به وی تبریک گفت و برای او آرزوی موفقیت و پیروزی کرد.

انتهای پیام/

برچسب ها: عراق ، انتخابات
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.