سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون رییس جمهوردر نشست شورای اداری قزوین:

110 هزار میلیارد ریال از مطالبات گندم کاران کشور پرداخت شد/ ذخایر ارزی و پولی در کشور مناسب است

 معاون رییس جمهوری و رییس سازمان برنامه و بودجه گفت: تاکنون 110هزار میلیارد تومان از مطالبات گندم کاران کشور پرداخته شده و تا پایان مهر تمامی بدهکاری دولت به آنها پرداخت خواهد شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  محمدباقر نوبخت معاون رییس جمهور در نشست شورای برنامه ریزی و توسعه استان قزوین گفت: تمامی مطالبات گندم کاران کشور در خرید تضمینی گندم 126 هزار میلیارد ریال است که قول می دهیم تا پایان مهرماه نسبت به پرداخت و تسویه حساب تمامی آنها اقدام کنیم  که این میزان پرداختی نسبت به مدت مشابه سال های گذشته یک ماه جلوتر است. 

وی با بیان اینکه وضعیت ذخایر ارزی و پولی در کشور برخلاف تبلیغات دشمن مناسب است،افزود: تاکنون با وجود تحریم ها و فشارهای اقتصادی همه یارانه ها حتی بدون تاخیر یک روزه به وقت پرداخت شده و در پرداخت حقوق و مزایای کارکنان دولت نیز مشکلی نداشتیم. 

نوبخت گفت: تا شهریور ماه امسال 36 هزار میلیارد ریال از پاداش بازنشستگی فرهنگیان پرداخت شده است و پرداخت پاداش بازنشستگی سایر دانشگاه ها از جمله علوم پزشکی نیز در دستور کار است. 

وی ادامه داد: باید بپذیریم که اقتصاد کشور در این شرایط با توجه به تکانه ها و تحریم ها در وضعیتی دشواری دارد و باید با سرعت بیشتر و با سیاست های سنجیده از این مرحله سخت گذر کنیم. 

نوبخت تاکید کرد: بدون شک باید با تلاش بیشتر همکاران ما بویژه در بانک مرکزی وضعیت بازار ارز و پول شرایط مطلوب تری پیدا کند که امیدواریم در آینده نه چندان دور به طور کامل به این هدف دست یابیم. 

این مسئول یادآور شد: در این شرایط سخت با تدابیر دولت سیاست های مالی کشور در حوزه اعتبارات هزینه ای اجرا شده و 270 هزار میلیارد ریال نیز برای طرح های عمرانی پرداخت شده است. 

نوبخت  ادامه داد: در حوزه تخصیص منابع و اعتبارات امسال نسبت به سال گذشته 400 درصد در پرداخت ها رشد داشته ایم. 

وی در بخش دیگری از صحبت های خود گفت: باید قبول کنیم بخشی از اقتصاد کشور دچار شوک و تکانه شده است و باید به سرعت این تکانه ها را در واردات و صادرات و کسب وکار برطرف کنیم. 

معاون رییس جمهوری گفت: خوشبختانه تا امروز در حوزه سیاست های مالی و در پرداخت و دریافت بودجه شرایط خوبی را طی کرده ایم به گونه ای که طی 6 ماه نخست امسال بالغ بر یک هزار و 680 هزار میلیارد ریال از منابع پیش بینی شده در بخش های مختلف تحصیل شد. 

انتهای پیام/س

نشست شورای اداری قزوین با حضور نوبخت

 
 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.