سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

هنرمندان صنایع دستی تایباد ۲۲ میلیارد ریال تسهیلات گرفتند

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تایباد گفت: هنرمندان صنایع دستی این شهرستان از ابتدای امسال تاکنون ۲۲ میلیارد ریال تسهیلات در قالب طرح‌های مشاغل پایدار روستایی دریافت کرده اند.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ عبدالرحیم تاج محمدی  رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تایباد گفت: روستا‌های جوزقان، فرمان آباد، آبقه، ریزه، کوه آباد، چهار برجی، قادرآباد و پشته، مهم‌ترین مراکز فرت بافی تایباد محسوب می‌شوند که ۲۵۰ کارگاه با اشتغالزایی ۴۰۰ نفر در این شهرستان فعالیت دارند.

وی ادامه داد: با هدف حفظ و احیای هنر فرت بافی در سال ۱۳۹۶ نیز یک میلیارد و ۸۵۰ میلیون ریال تسهیلات در تایباد به متقاضیان این رشته در قالب مشاغل خانگی پرداخت شد.

تاج محمدی افزود: همچنین ۴۶ نفر از هنرمندان این رشته موفق به دریافت پروانه فعالیت انفرادی شده و ۸۳ نفر از هنرمندان فرت باف تایبادی در قالب طرح‌های پشتیبان و مستقل مشغول به کار شده اند.

وی با بیان این که در سال گذشته ۱۰۰ درصد اعتبار اختصاص داده شده به حوزه صنایع دستی تایباد جذب شد، گفت: ۸۰ درصد تسهیلات شهرستان به حوزه صنایع دستی و هنر فرت بافی اختصاص یافته است.

تاج محمدی همچنین از شناسایی ۴ منطقه بوم گردی در روستا‌های جوزقان و پشته این شهرستان خبر داد و افزود: در صورت راه اندازی این بخش‌ها ۱۵ میلیارد ریال تسهیلات به متقاضیان واگذار خواهد شد.

وی با اشاره به راه اندازی موزه خط و کتابت تایباد در حوزه میراث فرهنگی بیان کرد: این مکان فرهنگی بهمن ماه امسال با اعتباری افزون بر ۸۰۰ میلیون ریال به بهره برداری خواهد رسید.
 
انتهای پیام// ه.ز

اختصاص ۲۲ میلیارد ریال تسهیلات به هنرمندان صنایع دستی تایباد

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.