سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

جریمه 10 هزار یورویی برای انتشار عکس کودکان در شبکه های اجتماعی

یک کشور اروپایی مجازات سنگینی برای والدینی که تصویر کودکان خود را در شبکه های اجتماعی منتشر می‌کنند در نظر گرفته است.

به گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ برخی از والدین تصاویر مختلفی از کودکان و فرزندان خود را در شبکه های اجتماعی منتشر می‌کنند. 

شرکت در مسابقات مختلف و کسب جوایزی که برای آن مسابقه در نظر گرفته شده و همچنین استفاده از تصاویر برخی از کودکان برای تبلیغات در برنامه‌های مختلف، از جمله دلایلی است که والدین برای انتشار عکس کودکان در فضای مجازی مطرح می‌کنند. 

در کشور ما نیز طی سال‌های اخیر بسیاری از پدر و مادرها تصاویر کودکان به ویژه خردسالان را در شبکه‌های اجتماعی فضای مجازی منتشر کرده  و به دنبال دریافت لایک و تایید دیگران هستند. استفاده از تصاویر کودکان در فضای مجازی مسئله‌ای است که به در اغلب کشورها وجود دارد و جامعه شناسان آن را نوعی معضلی تلقی می‌کنند.

به تازگی در یک کشور اروپایی مجازات سنگینی برای والدینی که تصویر کودکان خود را در شبکه های اجتماعی منتشر می‌کنند در نظر گرفته است. براساس حکم دادگاهی در شهر رُم در کشور ایتالیا، والدینی که عکس‌کودکان زیرسن قانونی خود را در شبکه‌های اجتماعی منتشرمی‌کنند، ممکن است تا ۱۰ هزار یورو جریمه شوند.

کارشناسان حوزه کودک در رم معتقدند که این تصمیم به این دلیل گرفته شده است  که کودکان را از عوارض احتمالی این اقدام، دور نگه دارد. 

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.